  • 1. Data: 2005-04-06 14:43:19
    Temat: Umowa zlecenie i podatek
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    Cześć,
    mam oto takie pytanie.

    Mam zawartą umowę zlecenie na wykonywanie określonej pracy.
    Z tytułu tej pracy otrzymuję wynagrodzenie wg umowy.
    Zleceniodawca natomiast płaci podatek dochodowy od mojego wynagrodzenia.

    I teraz pytanie:
    1. W wypadku gdyby zleceniodawca nie odprowadził podatku dochodowego od
    mojego wynagrodzenia do US, to jakie mogą być dla mnie konsekwencje tego?
    2. Czy można jakoś sprawdzić czy podatek został odprowadzony?
    3. Czy w ogóle powinienem się tym interesować?

    pozdrawiam
    nnowy

  • 2. Data: 2005-04-11 07:25:00
    Temat: Re: Umowa zlecenie i podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Apr 2005, nnowy wrote:

    >+ 1. W wypadku gdyby zleceniodawca nie odprowadził podatku dochodowego od
    >+ mojego wynagrodzenia do US, to jakie mogą być dla mnie konsekwencje tego?

    IMHO - żadne. Okradł skarb państwa pobierając z twojego wynagrodzenia
    zaliczkę na podatek i nie wpłacając jej na konto US. *ON* okradł...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)