  • 11. Data: 2006-08-21 10:41:45
    Temat: Re: Umowa zlecenie i zus - jeszcze jedno pytanie
    Od: "AdamW" <A...@h...com>

    Dziekuje.

    Hmm... dziwny ten kraj.
    A nie moglbym sam zaplacic tego zusu?
    Nie rozumiem, pracuje 4 dni , zarabiam 300zl a skladki mam placic od 899zl?

  • 12. Data: 2006-08-21 10:48:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    AdamW wrote:

    > Nie rozumiem, pracuje 4 dni , zarabiam 300zl a skladki mam placic od
    > 899zl?

    Ależ chyba nie zrozumiałeś. Składki z UZ płacisz od kwoty fatycznie
    zarobionej (czyli od 3000 zł). Ale żeby ich nie płacić musiałbyś
    zarobić w miesiącu 899 z UoP

  • 13. Data: 2006-08-21 10:51:24
    Od: "AdamW" <A...@h...com>

    Ja chce zaplacic skladki ZUS od faktycznie zarobionej kwoty 300zl. Jak mam
    to zrobic?

  • 14. Data: 2006-08-21 11:25:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    AdamW wrote:

    > Ja chce zaplacic skladki ZUS od faktycznie zarobionej kwoty 300zl. Jak
    > mam to zrobic?

    To nie ty jesteś płatnikiem tylko zleceniodawca. On ma pobrać składkę i
    wpłacić do ZUS.

  • 15. Data: 2006-08-21 11:36:11
    Od: "AdamW" <A...@h...com>

    Ale on jak ma to zrobic to woli wziac 10 innych ludzi np. studentow, wtedy
    ja zostaje na lodzie.

  • 16. Data: 2006-08-21 13:47:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    AdamW wrote:

    > Ale on jak ma to zrobic to woli wziac 10 innych ludzi np. studentow,
    > wtedy ja zostaje na lodzie.

    To znajdź jakąś inną zaprzyjaźnioną firmę, która zgodzi się np za 20%
    przepchnąć przez siebie to zlecenie. Wedy tamten będzie miał jeszcze
    mniej papierów do wypełniania.

  • 17. Data: 2006-08-21 13:50:00
    Temat: Re: Umowa zlecenie i zus
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Jako zleceniobiorcę

    I oczywiście na ZUA i dopiero potem DRA.