  • 1. Data: 2006-08-19 21:09:56
    Temat: dg a alkohol na fakture
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    czy prowadzac dg z zakresu sprzedazy oprogramowania,
    moge kupowac sobie piwo w makro na fakture (1 skrzynka na miesiac) ?
    firma jest jednoosobowa.

  • 2. Data: 2006-08-19 22:04:40
    Temat: Re: dg a alkohol na fakture
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    bombardier wrote:

    > Witam
    >
    > czy prowadzac dg z zakresu sprzedazy oprogramowania,
    > moge kupowac sobie piwo w makro na fakture (1 skrzynka na miesiac) ?
    > firma jest jednoosobowa.

    Ano mozesz, nic nie stoi na przeszkodzie kupowac nawet 2 skrzynek...

    ...tylko zgadujac intencje twojego pytania... no ja bym sie nei odwazyl
    wrzucac w koszty...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-08-19 22:15:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ...tylko zgadujac intencje twojego pytania... no ja bym sie nei odwazyl
    > wrzucac w koszty...

    Jemu pewnie chodzi o to, ze w Macro nie kupi nic jako detalista.

  • 4. Data: 2006-08-19 22:20:54
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

> [...]
    >
    > Ano mozesz, nic nie stoi na przeszkodzie kupowac nawet 2 skrzynek...
    >
    > ...tylko zgadujac intencje twojego pytania... no ja bym sie nei odwazyl

    chodzi mi o to ze babka powiedziala ze nie da mi faktury na to bo jest
    faktura akcyza jakas potrzebna
    co ona bredzi? przeciez ja to moge jako koszty reprezentacyjne tak?

  • 5. Data: 2006-08-19 22:29:14
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jemu pewnie chodzi o to, ze w Macro nie kupi nic jako detalista.

    A jaki jest sens kupowania piwa w Makro?
    W większości marketów jest tańsze....

  • 6. Data: 2006-08-19 22:31:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bombardier" <b...@y...com> napisał w wiadomości

    > czy prowadzac dg z zakresu sprzedazy oprogramowania,
    > moge kupowac sobie piwo w makro na fakture (1 skrzynka na miesiac) ?

    Ty możesz to kupić. Oni Ci najprawdopodobniej nie mogą sprzedać. O ile mają
    zezwolenie na sprzedaż hurtową alkoholu, to zgodnie z nią nie wolno im sprzedać
    alkoholu przedsiębiorcy, który nie posiada zezwolenia na sprzedać hurtową lub
    detaliczną. Takie obostrzenie mają wpisane w rewers zezwolenia i wynika to z
    art. 9(4) Ustawy o wych. w trzeźw. (...). Dokonanie takiej sprzedaży stanowi
    przestępstwo z art. 43 tej ustawy.

    Chyba, że - w co wątpię - mają również zezwolenie na sprzedaż detaliczną. Ale
    ponieważ nie prowadzą takiej sprzedaży, to najpewniej nie mają. Zakładam, że Ty
    nie posiadasz zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

  • 7. Data: 2006-08-19 22:31:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > A jaki jest sens kupowania piwa w Makro?
    > W większości marketów jest tańsze....

    W markecie też dostanie fakturę przecież.

  • 8. Data: 2006-08-19 22:37:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    >
    > Chyba, że - w co wątpię - mają również zezwolenie na sprzedaż detaliczną.
    > Ale ponieważ nie prowadzą takiej sprzedaży, to najpewniej nie mają.

    Mają, tyle że cena wtedy jest nieco inna.

  • 9. Data: 2006-08-19 22:38:32
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > W markecie też dostanie fakturę przecież.

    Tyle że post wyżej sugerowałeś, że nie chodzi o fakturę.....

  • 10. Data: 2006-08-19 22:41:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tyle że post wyżej sugerowałeś, że nie chodzi o fakturę.....

    Zawsze mi się wydawało, że w Makro jest taniej. Skoro jest drożej, to w ogóle
    nie widzę sensu.