  • 1. Data: 2006-08-20 06:34:00
    Temat: najkorzystniejsza forma umowy
    Od: "Abacus" <t...@p...com.pl>

    Witam,
    obecnie pracuje jako dyrektor w firmie produkcyjnej, jestem w 3 progu
    podatkowy i jak widze ile pieniedzy mi nasze Panstwo zabiera to mnie
    chce trafic. Mam umowe o prace na czas nieokreslony, która w
    kazdej chwili moge zmienic na dowolnie inna forme zatrudnienia
    (bez obaw ze mnie ktos oszuka), tylko na jaka? Czy jest jakas opcja
    aby nie placic maksymalneych skladek ZUS i PIT?

    z góry dzieki za podpowiedzi

  • 2. Data: 2006-08-20 08:55:20
    Temat: Re: najkorzystniejsza forma umowy
    Od: "bartek" <b...@p...onet.pl>

    Abacus naskrybal cusik w tym stylu:
    > (bez obaw ze mnie ktos oszuka), tylko na jaka? Czy jest jakas opcja
    > aby nie placic maksymalneych skladek ZUS i PIT?
    >
    > z góry dzieki za podpowiedzi

    umowa o dzielo,
    wlasna dzialnosc gospodarcza...
    cos zawsze mozna znalezc...

    pozdrawiam

    --
    Bart_us
    MB124 '87 260 benzyna + gaz

  • 3. Data: 2006-08-20 09:02:26
    Od: "bartek" <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > (bez obaw ze mnie ktos oszuka), tylko na jaka? Czy jest jakas opcja
    > aby nie placic maksymalneych skladek ZUS i PIT?

    ale najlepiej DG, powrzuca sie koszty rozne i PIT sie troche zmniejszy
    ZUS i zdrowotne staly co mc

    --
    Bart_us
    MB124 '87 260 benzyna + gaz

  • 4. Data: 2006-08-21 05:32:40
    Od: "Abacus" <t...@p...com.pl>

    bartek wrote:
    > ale najlepiej DG, powrzuca sie koszty rozne i PIT sie troche zmniejszy
    > ZUS i zdrowotne staly co mc

    tylko jak mam sie związać z prcodawcą?

  • 5. Data: 2006-08-21 05:37:14
    Od: "Abacus" <t...@p...com.pl>

    Abacus wrote:
> [...]

    tylko jak mam sie związać z pracodawcą będąc na DG, tak aby ie
    stracic zdolności kredytowych dla banków?

  • 6. Data: 2006-08-21 08:32:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-08-2006 o 07:37:14 Abacus <t...@p...com.pl> napisał:

    > tylko jak mam sie związać z pracodawcą będąc na DG, tak aby ie
    > stracic zdolności kredytowych dla banków?

    To już pytanie od banków chyba

  • 7. Data: 2006-08-21 11:33:49
    Od: "Abacus" <t...@p...com.pl>

    > To już pytanie od banków chyba

    no niekoniecznie,
    ale wracajac do tematu, jak przejde na DG to muszę zawrzeć z
    pracodawcą jakąś umowe na podstawie ktorej bede go fakturowal, tylko
    jaką, (na wykowywanie czego, bo chyba na zarządzanie nie moze byc)
    żeby US nie zakwestionowal jej i nie zarzucil mi ze to jest kontrakt
    menadzerski i że bedą mi zabierac tyle samo co na umowie o prace.

    Obecnie mam 10 tys brutto, czyli pracodawce kosztuje ca. 12000.
    Po odjeciu zus i pit zostaje mi ca 5500.
    Bedac na DG wystawie fakture na 12tys, to nawet bez liczenia
    czegokolwiel w koszty, odliczajac zus i cit 19% powinno zostac ca 9000.
    Kurcze jest o co walczyc tylko nie wiem jak skonstruowac umowe,
    No i kto mi pomoze :D

  • 8. Data: 2006-08-21 17:36:40
    Od: "bartek" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > czegokolwiel w koszty, odliczajac zus i cit 19% powinno zostac ca
    > 9000. Kurcze jest o co walczyc tylko nie wiem jak skonstruowac umowe,

    mysle ze nie bedzie problemu
    dzilalnosc mozna miec na cokolwiek
    nawet na zarzadznie przedsiebiostewem
    ale dopytam zony jak wroci ze spotkania
    i mozesz wejsc w linowy 15% :)

    a zona moze rozliczac :)

    pozdrawiam

    --
    Bart_us
    MB124 '87 260 benzyna + gaz

  • 9. Data: 2006-08-21 20:29:14
    Od: m...@g...com

    Abacus wrote:

> [...]
    > żeby US nie zakwestionowal jej i nie zarzucil mi ze to jest kontrakt
    > menadzerski i że bedą mi zabierac tyle samo co na umowie o prace.

    Na dyrektorowanie bądź na umowie o pracę, a obok prowadź DG w zakresie
    projektowania czy choćby sprzątania :).

    p. m.

  • 10. Data: 2006-08-23 12:58:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Aug 2006, bartek wrote:

    > mysle ze nie bedzie problemu
    > dzilalnosc mozna miec na cokolwiek
    > nawet na zarzadznie przedsiebiostewem

    Ale działalność "menadżerska" przy OF podpada pod opodatkowanie
    jako osobna kategoria przychodu a nie jako DG.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)