  • 1. Data: 2009-05-17 10:06:56
    Temat: VAT , proporcje
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam ponownie!
    Wykonuje usługi - tylko opodatkowane.
    Zajmę sie też handlem w sklepie internetowym. Czyli kupuje towary i je
    odsprzedaje z jakas tam marża (z ta sama stawka podatku),
    towary mogą być i opodatkowane i zwolnione. Czy ja muszę wyliczać
    jakiekolwiek proporcje?
    Jeżeli tak to w jakim celu.

    P.
    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 2. Data: 2009-05-17 10:41:03
    Temat: Re: VAT , proporcje
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-05-2009 o 12:06:56 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > odsprzedaje z jakas tam marża (z ta sama stawka podatku),
    > towary mogą być i opodatkowane i zwolnione. Czy ja muszę wyliczać

    Może musisz, może nie musisz, z opisu to nie wynika

    > Jeżeli tak to w jakim celu.

    Np w takim żeby nie dostać grzywny z KKS

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-17 10:41:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > odsprzedaje z jakas tam marża (z ta sama stawka podatku),
    > towary mogą być i opodatkowane i zwolnione. Czy ja muszę wyliczać

    W celu zrealizowania ograniczen wynikających
    z art 90

  • 4. Data: 2009-05-17 10:44:40
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Może musisz, może nie musisz, z opisu to nie wynika

    to zadaj mi pytanie gdzie z odpowiedzi bedzie wynikac

    P.

  • 5. Data: 2009-05-17 10:48:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > to zadaj mi pytanie gdzie z odpowiedzi bedzie wynikac

    Dostałeś "wędkę", ale nie użyłeś...

  • 6. Data: 2009-05-17 11:04:33
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Dostałeś "wędkę", ale nie użyłeś...

    od tego zaczynalem, po prostu nie rozumiem tego .

    (czytam w abc vatu Markowskiego).

  • 7. Data: 2009-05-17 13:14:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > od tego zaczynalem, po prostu nie rozumiem tego .
    >
    > (czytam w abc vatu Markowskiego).

    Ja nie mam sprzedaży zwolnionej, więc też tego nie zgłębiam i moja wiedza
    jest
    bardzo ogólna. Nie mniej jednak może zrozumienie zasad ogólnych pomoże
    Ci ogarnąć przepisy dotyczące Twojego przypadku. A najogolniej zasada jest
    taka,
    że VAT z zakupów możesz odliczyć w proporcji takiej w jakiej te zakupy
    związane są
    ze sprzedażą OPODATKOWANĄ. Jeśli masz sprzedaż zwolnioną, to musisz ustalać,
    które zakupy związane są z tą sprzedażą (pośrednio i bezpośrednio) i od tego
    odliczyć
    nie możesz w całości. Jest też pewne narzędzie do upraszczania rachunków -
    tzn jeśli
    udział sprzedaży zwolnionej nie przekracza chyba 2% obrotu, to nie stosujesz
    proporcji do odliczenia VAT od zakupów ogólnych. To odliczenie z rocznego
    okresu
    koryguje się w pierwszej deklracji w danym roku. To tak najogólniej.
    A teraz sobie czytaj i interpretuj :-)