  • Data: 2002-08-05 17:22:40
    Temat: Umowy-zlecenia a składka ZUS
    Od: "Michał" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.Czy składki na
    Ubezpieczenia Społeczne będą dobrowolne czy obowiązkowe w opisanej
    sytuacji?

    Dla przedsiębiorstwa X wykonuję usługi.Przy wykonywaniu tych usług
    zatrudniam osoby na umowę-zlecenia z tegoż przedsiębiorstwa X.Osoby te w
    przedsiębiorstwie X zarabiają powyżej najniższej krajowej.Czy osoby te
    zatrudnione na umowę-zlecenia w mojej firmie i będące jednocześnie
    pracownikami etatowymi w przedsiębiorstwie X wykonują pracę na rzecz
    przedsiębiorstwa X czy na rzecz mojego zakładu?
    Odpowiedzi pracowników ZUS nie są jednoznaczne.

    Pozdrawiam
    Michał