    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urząd Kontroli Skarbowej chce dane klientów
    Date: Tue, 28 Feb 2012 21:45:49 +0100

    On 2012-02-28 20:48, Hades wrote:

    > Nie znam sie na zawilosciach prawnych, ale dla mnie "przetwarzanie" a
    > "pozyskiwanie" to 2 zasadniczo rozne kwestie. Jesli wiec art. 7 nie mowi
    > nic o obowiazku udostepniania US danych na ich tylko prosbe to chyba
    > nie ma takiego obowiazku.

    Ale art. 7c jest praktycznie o zupełnie czym innym - fakt że mogą
    zbierać informacje bez wiedzy podatników jest najmniej istotny w tym
    przypadku:

    Art. 7c. 1. Organy kontroli skarbowej w celu realizacji ustawowych zadań
    w zakresie, o którym mowa
    w art. 2 ust. 1 pkt 1-3, mogą zbierać i wykorzystywać informacje, w tym
    dane osobowe, od osób
    prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej oraz
    osób fizycznych
    prowadzących działalność gospodarczą, o zdarzeniach mających bezpośredni
    wpływ na powstanie lub
    wysokość zobowiązania podatkowego oraz przetwarzać je w rozumieniu
    przepisów o ochronie danych
    osobowych, takSe bez wiedzy i zgody osoby, której dane te dotyczą.
    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, są udostępniane na podstawie
    postanowienia organu kontroli
    skarbowej, w terminie i formie określonej przez ten organ. W
    uzasadnieniu postanowienia naleSy wskazać
    okoliczności, z których wynika konieczność pozyskania Sądanych informacji.
    3. Podmiotowi, do którego skierowano postanowienie, o którym mowa w ust.
    2, przysługuje zaSalenie
    do Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.

    Tak więc wygląda na to że możecie odwołać się do GIKS ale nie potrafię
    sobie wyobrazić argumentów które by go przekonały.

    --
    spp