  • 1. Data: 2006-09-10 20:58:07
    Temat: UsŁna terenie Włoch a opodatkowanie??
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    Witam.Firma sprzedaję usługę, która wykonywana jest na terenie Włoch.Są to
    usługi elektryczne.Czy wystawiam tą fakturę opodatkowaną stawką 22% czy
    jednak podatek naliczać będzie nabywca a w firmie naszej będzie
    nieopodatkowane, bądż będzie na stawce 0%??Poza tym czy mamy pisać
    dodatkowo jakąś informacje ze podatek ma naliczyc nabywca-w tym przypadku
    firma z Włoch??
    Za wszelkie odpowiedzi dziekuje
    Annacor

  • 2. Data: 2006-09-11 08:39:25
    Temat: Re: UsŁna terenie Włoch a opodatkowanie??
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Annacor" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieopodatkowane, bądż będzie na stawce 0%??Poza tym czy mamy pisać
    > dodatkowo jakąś informacje ze podatek ma naliczyc nabywca-w tym przypadku

    czy te usługi sa zwiazane z nieruchomościami ?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-11 09:17:07
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    > Witam.Firma sprzedaję usługę, która wykonywana jest na terenie Włoch.Są to
    >
    > czy te usługi sa zwiazane z nieruchomościami ?

    Nie, sa to usługi elektryczne.
    Annacor

  • 4. Data: 2006-09-11 10:41:42
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    > Nie, sa to usługi elektryczne.

    Ale czy na nieruchomościach ?
    Na czym polegają dokładnie te usługi

  • 5. Data: 2006-09-11 12:33:22
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Witam
    Czytając twój inny post domyślam się, że są to usługi na
    nieruchomosciach.
    W związku z powyższym miejscem świadczenia usług są Włochy.
    Jeżeli jesteś podatnikiem VAT unijnym i twój kontrahent też jest
    unijny to wystawiasz fakturę ze stawką 0%.
    Natomiast jeżeli twój kontrahent nie jest podatnikiem unijnym to
    musisz się zarejestrować we Włoszech jako podatnik podatku od
    towarów i usług i zapłacić podatek we Włoszech według ich stawek.

    pozdro
    cienki

  • 6. Data: 2006-09-11 14:07:03
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "cienki" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam
    Czytając twój inny post domyślam się, że są to usługi na
    nieruchomosciach.
    W związku z powyższym miejscem świadczenia usług są Włochy.
    ---------------
    może jednak zaczekasz, aż annacor sam/a odpowie, to moga być też usługi na
    majątku ruchomym
    -------------------------

    Jeżeli jesteś podatnikiem VAT unijnym i twój kontrahent też jest
    unijny to wystawiasz fakturę ze stawką 0%.
    --------------------------
    na jakiej podstawie??
    -------------------

    Natomiast jeżeli twój kontrahent nie jest podatnikiem unijnym to
    musisz się zarejestrować we Włoszech jako podatnik podatku od
    towarów i usług i zapłacić podatek we Włoszech według ich stawek.
    ------------
    pytanie jak wyżej

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-09-12 07:18:34
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od
    towarów i usług /Dz.U. Nr 54 poz. 535 z późniejszymi zmianami/ -
    tą ustawę należy przeczytać albo zatrudnić księgowego.

    pozdro
    cienki66

  • 8. Data: 2006-09-12 08:01:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cienki wrote:
> [...]
    > towarów i usług /Dz.U. Nr 54 poz. 535 z późniejszymi zmianami/ -
    > tą ustawę należy przeczytać albo zatrudnić księgowego.

    W tej ustawie raczej nie proponują
    w opisanym wypadku stawki 0%,
    więc może sam przeczytaj albo zatrudnij...:-)

  • 9. Data: 2006-09-12 08:08:40
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    > Ale czy na nieruchomościach ?
    > Na czym polegają dokładnie te usługi
    >na montazu rozdzielnie elektrycznej, ktore sa ruchomym majatkiem rzeczowym

    Annacor

  • 10. Data: 2006-09-12 08:53:09
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    cef napisał(a):

    > W tej ustawie raczej nie proponują
    > w opisanym wypadku stawki 0%,
    > więc może sam przeczytaj albo zatrudnij...:-)

    Sorki, może się troszke rozpoędziłem z 0%.
    Chodziło mi o to, że usługa wykonywana na nieruchomości nie podlega
    opodatkowaniu w Polsce tylko w kraju położenia nieruchomości.
    Chociaż spotkałem się z takimi fakturami, że w takim przypadku
    firmy stosowały stawkę 0% i fiskus w zasadzie to uznał. W taki
    przypadku stawka na fakturze nie powinna być wykazana i transakcja to
    nie powinna być uwidoczniona w deklaracji VAT-7 w starej wersji, tylko
    zaznaczony kwadrat 2 w poz. 56. W nowych wersjach deklaracji transakcje
    nalezy wykaząc w poz. 21.

    pozdro
    cienki