  • 1. Data: 2006-09-10 20:41:53
    Temat: Usł.projektowe-czy to import usług
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    Witam.Dostałam fakturę, od kontrahenta z Włoch, za usługi zrobionego
    projektu i obciążenie za szkolenie moich pracowników pracujących we
    Włoszech.Moje pytanie:czy jest to import usług i musze naliczyc vat i
    odliczyc??Jesli tak, to pod jaka datto naliczenie zrobic-czy daty sprzedczy
    wystawienia faktury a moze w dacie zapłaty.Za wszelkie odpowiedzi dziekuje.
    Annacor

  • 2. Data: 2006-09-11 08:38:27
    Temat: Re: Usł.projektowe-czy to import usług
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Annacor" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.Dostałam fakturę, od kontrahenta z Włoch, za usługi zrobionego
    > projektu

    czego dotyczył projekt?

    >i obciążenie za szkolenie moich pracowników pracujących we Włoszech.

    imho- podlega opodatkowaniu we Włoszech
    kontrahent nie doliczył vat do tej usługi?

    >Moje pytanie:czy jest to import usług i musze naliczyc vat i
    >odliczyc??Jesli tak, to pod jaka datto naliczenie zrobic-czy daty sprzedczy
    >wystawienia faktury a moze w dacie zapłaty.

    to zalezy od odpowiedzi na w/w pytania

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-11 09:19:28
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    > czego dotyczył projekt?

    Dotyczyl projekt planow montazu rozdzielni elektrycznej.

    > imho- podlega opodatkowaniu we Włoszech
    > kontrahent nie doliczył vat do tej usługi?

    Nie zostal doliczony vat do tych uslug.

    Pozdrawiam
    Annacor

  • 4. Data: 2006-09-11 14:03:36
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Dotyczyl projekt planow montazu rozdzielni elektrycznej.

    jeśli mieści się w pkwiu 74.2, to bedzie podlegał opodatkowaniu w Polsce

    > Nie zostal doliczony vat do tych uslug.

    źle cytujesz - ten fragment dotyczył szkolenia pracownikow, imho
    opodatkowanego we Wloszech

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-09-12 08:06:13
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    > jeśli mieści się w pkwiu 74.2, to bedzie podlegał opodatkowaniu w Polsce

    A na jakiej podstawie ma byc opodatkowany w Polsce skoro art.27 ust.4 pkt 3
    mowi ze miejscem swiadczenia jest miejsce gdzie nabywca posiada siedzibe....

    Annacor

  • 6. Data: 2006-09-12 08:54:44
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    no przeciez sama napisałaś:
    "Dostałam fakturę, od kontrahenta z Włoch, za usługi zrobionego
    projektu"
    czyli Ty jestes nabywcą
    czy może cos źle rozumiem?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-09-12 09:17:57
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

> [...]
    > usług.Swiadcze je tez stronie włoskiej i stad ta moja pomylka.A chodzi mi
    > o to aby dobrze sklasyfikowac, ze jest import tej usługi zrobienia
    > projektu i mam obowiazek naliczyc i odliczyc vat od tej fasktury.A jesli
    > jest ta usługa wykonana na terenie Włoch to moze Włosi powinni odprowadzic
    > podatek zgodnie z ich przepisami.Moze jest w wspólnych przepisach
    > unijnych- w dyrektywie-jakis przepis ustalajacy ze podatek płaci
    > swiadczący usługe?A moze kwestia jest rowiez miejsca wykonywanej usługi-w
    > tym wypadku Włoch-i to oni odprowadzą podatek w swoim kraju?
    Annacor

  • 8. Data: 2006-09-12 10:44:29
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Annacor napisał:

    > Annacor

    kto komy zrobił ten projekt?
    bo zrozumiałam, że na terenie Włoch był wykonywany, ale nie bardzo
    rozumiem kto komu

  • 9. Data: 2006-09-12 18:06:53
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    A chodzi mi

    > kto komy zrobił ten projekt?
    > bo zrozumiałam, że na terenie Włoch był wykonywany, ale nie bardzo
    > rozumiem kto komu

    Włosi zrobili nam te projekty

  • 10. Data: 2006-09-13 08:14:10
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    >A chodzi mi

    > Włosi zrobili nam te projekty

    imho jeżeli ta usługa nie jest związana z konkretną nieruchomością
    (rozdzielnia nie jest nierozlaczną czescią nieruchomości), to opodatkowanie
    tej usługi powinno nastapić w kraju nabywcy, czyli w Polsce
    będzie to zwykły import usług

    pozdrawiam