  • 1. Data: 2004-11-19 12:36:41
    Temat: Usługa budowalna i paragon
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Kiedy należy wystawić paragon do sprzedaży na rzec OF nie prowadzących DG
    usługi budowlanej polegającej na wykonaniu dachu z terminem płatności 14
    dni:
    1. W Dniu wystawienia faktury?
    2. W dniu otrzymania pieniędzy a w przypadku gdy nie wpłyną 30 dni od
    wykonania?
    Ewentualnie w tym drugim przypadku jak to zrobić w praktyce przecież
    pieniądze jak wpłyną do banku to najwcześniej wyciąg bankowym otrzymam w
    dniu następnym???

  • 2. Data: 2004-11-19 21:55:53
    Temat: Re: Usługa budowalna i paragon
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004 13:36:41 +0100, "Andrzej"
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dni:
    >1. W Dniu wystawienia faktury?
    >2. W dniu otrzymania pieniędzy a w przypadku gdy nie wpłyną 30 dni od
    Fiskalizacji podlega sprzedaz a nie wplyw pieniedzy. Tak wiec w dniu
    sprzedazy czyli w dniu wystawienia faktury (o ile taka w tym przypadku
    wystawiasz). Pamietaj ze paragon zostaje u Ciebie wraz z kopia
    faktury.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 3. Data: 2004-11-20 09:26:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > sprzedazy czyli w dniu wystawienia faktury (o ile taka w tym przypadku
    > wystawiasz). Pamietaj ze paragon zostaje u Ciebie wraz z kopia

    Sprawa nie jest taka oczywista, poniewaz obowiązek podatkowy w usługach
    budowlanych powstaje na szczególnych zasadach - w momencie otrzymania
    całości lub cześci zapłaty, nie pózniej niż 30 dni od wykonania
    (odbioru) robót.
    Fiskalizowanie sprzedaży robót budowlanych w dniu odbioru powoduje że
    podatek należny z raportu kasowego nie jest zgodny z podatkiem należnym
    obliczonym wg. momentu powstania obowiązku podatkowego - innymi słowy
    nawet nabijając całą sprzedaż na kasę nie można na podstawie wydruku z
    kasy sporządzić deklaracji VAT.
    Niestety, mój US i zdaje sie większośc innych stoi na stanowisku ze
    nabijać trzeba w dniu odbioru robót a potem dane do deklaracji korygować
    "ręcznie".
    Robota głupiego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk