  • 1. Data: 2007-06-30 17:11:19
    Temat: Usługa - jak wyliczyć zysk ?
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

    Jeżeli wystawiam kientowi fakturę na 150 zł to ile zarabiam na tym na czysto
    ?
    Usługa obejmuje VAT. Ja wyliczam to w ten sposób:
    150 - 22% = 122,95 i od tego odejmuję 19% dochodowego czyli wychodzi mi
    103,32 zł zysku.
    Nie jestem pewien czy podatek dochodowy powinienem liczyć od kwoty
    pomniejszonej o VAT czy od pełnej kwoty 150zł

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-06-30 19:20:42
    Temat: Re: Usługa - jak wyliczyć zysk ?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:
    > Ja wyliczam to w ten sposób:
    > 150 - 22% = 122,95 i od tego odejmuję 19% dochodowego

    Wyliczenie zysku nie jest tak trywialne rachunkowo.
    Odejmij może na początek składkę zdrowotną :-)

  • 3. Data: 2007-06-30 19:30:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam> napisał w
    wiadomości news:f662td$2oe$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Nie jestem pewien czy podatek dochodowy powinienem liczyć od kwoty
    > pomniejszonej o VAT czy od pełnej kwoty 150zł

    Oczywiscie, ze od mniejszej!!!!!
    Najpierw VAT
    150 / 1,22 = 122,95 - i to jest kwota netto
    A wiec policzyles dobrze, tylko ze Tobie sie wydawalo, ze odejmowales 22% a
    w rzeczywistosci odlajes 18,03%

    PIT liczysz od kwoty netto, czyli 122,95*0,19 = 23,36

    Czyli "na czysto" wychodzi 99,59

    Chyba, ze cos pokrecilem :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-07-01 00:08:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    JA bym się zastanowił, czy aby w ten sposób dostajemy zysk, a nie przychód.
    Bo usługa najczęściej jest związana z pewnymi kosztami. czy to
    bezpośrednimi (materiały), czy pośrednimi (amortyzacja narzędzi i urządzeń,
    koszty biura itd.

  • 5. Data: 2007-07-01 09:55:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > przychód. Bo usługa najczęściej jest związana z pewnymi kosztami. czy to
    > bezpośrednimi (materiały), czy pośrednimi (amortyzacja narzędzi i

    Ja zalozylem - moze i nieslusznie, ale jednak - ze jest to usluga jedna z
    wielu swiadczonych przez firme, zatem upraszczajac mozna potraktowac zysk,
    jako oderwany od wszelkich kosztów (takze od skladki zdrowotnej) - na
    zasadzie takiej, ze jak wykona te usluge, to suma sumarum zarobi okolo 99,59
    zł wiecej, niz gdyby jej nie wykonal. (okolo, bo nastapi zaokraglenie
    podstawy wymiaru podatku, skladki, itp. - ale zokraglenie to ni ebedzie
    doyczyc tej jednej faktury ale sumy z calego miesiaca).

    Pozdrawiam
    SDD