  • 11. Data: 2002-11-23 21:27:01
    Temat: Re: Usługi internetowe
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 23 Nov 2002 w...@p...onet.pl wrote:
    [...ja...]
    >+ > I ty Tristanie ???
    >+ >
    >+ > Wybacz waść, ale coś czwartej osobie w trzecim wątku zadaję
    >+ > pytanie skąd taka informacja :>, to się lekko zgryźliwy
    >+ > mogę zrobić ;]
    >+
    >+ Może coś w tej kwestii wyjaśni stanowisko tepsy prezentowane na ich stronie
    >+ odpowiedzi (FAQ) na zadawane pytania"

    IMHO w tej kwestii nie wyjaśni ;)
    Podstawą jest jednak (IMO) umowa.
    Co do FAQ... pozwól że przetłumaczę z urzędowego na nasze:

    >+ 17. Czy opłata instalacyjna obejmuje zainstalowanie SDI na pojedynczym
    >+ komputerze, czy też w ramach opłaty konfiguruje się wszystkie komputery,
    >+ jeżeli są one w sieci?
    >+ Opłata instalacyjna obejmuje tylko zainstalowanie SDI na pojedynczym
    >+ komputerze.
    >+ 30. Czy można rozdzielić łącze SDI na kilku użytkowników?
    >+ Nie, o ile łącze ma być udostępnione poza lokal użytkownika. W przypadku
    >+ tworzenia sieci w lokalu użytkownika TP nie ponosi odpowiedzialności za
    >+ poprawne funkcjonowanie takiej sieci.

    "Szanowny użytkowniku; rozumiemy że masz prawo być lamerem,
    ćwokiem i burakiem - ale na tej podstawie że płacisz
    nam tylko za udostępnianie SDI nie mamy zamiaru kiwnąć
    palcem tylko dlatego że chciało ci się podłączyć
    kilku kolegów [albo i wrogów] do twojego peceta,
    routera czy co tam sobie kupiłeś i napytać kłopotów.
    Takoż nie mamy zamiaru ci tłumaczyć że wg polskiego
    prawa powinieneś dokonać zgłoszenia świadczonej usługi
    w stosownym urzędzie, prosciej ci napisać "nie bo nie"
    - najwyżej spytamy czy załatwiłeś i przeprosimy.
    Jak mimo wszystko przyleziesz z pretensjami to przed
    nakopaniem ci w @#$%^ najpierw spytamy czy czytałeś FAQ" ;)

    Dla wyjaśnienia: na "prawo" niedawno był post w sprawie
    wyrządzenia sobie (noga do gipsu) krzywdy gokartem
    z sugestią "że użytkownik nie wiedział i nic mu do
    podpisania nie dali". Prościej mu powiedzieć że
    czegoś_tam nie ma robić niż wysłuchiwać że nie wiedział
    że jest coś takiego jak zezwolenie, że świadczenie
    usługi bez podstawy to coś tam inne itp.

    >+ Pozostaje pytanie co rozumiec przez "lokal uzytkownika"

    Pozostaje pytanie co jest w umowie - a mam nie tylko
    postać elektroniczną ale również "papier" z należną
    ilością[1] pieczątek ;)

    Przyjmuję reklamacje do mojego stanowiska poparte
    punktami umowy na SDI :) !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] "można założyć firmę i konto bez pieczątki, ale
    telefonu na tą firmę bym się bez pieczątki nie podjął"
    (kilka opinii, w tym moja :))

  • 12. Data: 2002-11-23 21:36:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 23 Nov 2002 18:05:12 +0100), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > I ty Tristanie ???

    I ja i TPSA...

    > Wybacz waść, ale coś czwartej osobie w trzecim wątku zadaję
    >pytanie skąd taka informacja :>,

    Ze stron TPSA.
    O np. tu:
    http://www.telekomunikacja.pl/dom/sdi/faq.php#30

    > Ja wiem, że awantura z okazji wprowadzenia po zakończeniu
    >promocji do regulaminu Neostrady (właśnie:
    > N E O S T R A D Y

    Możliwe, że również....

    >i AFAIK tylko Neo) zakazu "udostępniania dalej" była głośna
    >i w związku z tym kilka procent społeczeństwa wie że gdzieś
    >dzwonią, ale jakby ci to rzec...

    ... nie doczytałeś informacji o SDI. Wybaczam :-)

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 13. Data: 2002-11-23 21:40:53
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 23 Nov 2002 w...@p...onet.pl wrote:

    >+ > Zajrzyj do umowy i regulaminu.
    >+ > Trudno będzie się później
    >+ > podeprzeć "fakiem" :-)
    >+
    >+ :)) to nie mój problem ale jeżeli SDI-owcy nie maja takiego zastrzeżenia
    >+ wpisanego w umowie to czy to oznacza że nie jest zabronione ?

    Jakby rzec... Niedawno Maddy poruszała problem "przypadków
    szczególnych" ;) (z pozdrowieniami dla stron 'lekkiego ścięcia' :))
    a niewątpliwie taki mamy. Prawdą jest, że umowa to nie wszystko :)

    Średnio rozgarnięty user komputerolog może sobie nie zdawać
    sprawy że udostępnienie częsci łącza koledze to *formalnie*
    jest świadczenie usługi która - aby była legalna - podlega
    rejestracji ! (...i żeby dostać wpis trzeba mieć DG - może
    z fundacją albo innym stowarzyszeniem też się da - z zakresem
    obejmującym "usługi internetowe" lub podobnym !)
    Sądzę że to jest powód takiego a nie innego tekstu w FAQ...
    :)

    *UMOWA* nie zabrania. Ale "każdy z ulicy" (nie DG, nie
    stowarzyszenie...) ma przepis który mu zabrania... !

    >+ na pewno w takiej
    >+ sytacji wesprzeć "fakiem" się można :)

    ...kiedy przyjdzie z pretensją że "wtopił bo nie wiedział" ?
    IMHO tak - co ("O") wyłożyłem w sąsiednim poście :)
    z (pewnie) nieudolną próbą tłumaczenia tekstu ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (przypominający, że gości w tarnogórskim - kiedy na większą
    skalę rozwinęli sieć radiową - potraktowano całkiem poważnie)

  • 14. Data: 2002-11-26 12:02:51
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > Chciałbym rozszerzyć zakres usług mojej firmy (usługi informatyczne) o
    > dołączanie klientów do Internetu (poprzez moje SDI).
    > Jaki rodzaj usług deklarować?
    > Czy utrzymam dotychczasowy ryczałt od przychodu?

    Na to to trzeba mieć jeszcze koncesję (świadczenie usług
    telekomunikacyjnych).

    R.

  • 15. Data: 2002-11-26 13:54:11
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > IMHO w tej kwestii nie wyjaśni ;)
    > Podstawą jest jednak (IMO) umowa.

    W efekcie końcowym na pewno ale mi chodziło o wskazanie mozliwości w tym
    zakresie np. umowa mogła zostac podpisana rok temu i cos było niemozliwe a
    teraz jest i ta ostania mozna aneksować.

    >Co do FAQ... pozwól że przetłumaczę z urzędowego na nasze:

    Od FAQ'a nalezy jednak oczekiwac czegos innego a nie że do FAQ'a trzeba
    bedzie potrzebny inny FAQ więc wysuwam wniosek końcowy do TEPS'owego FAQ'a:
    FAQ FAQ :)

    Hmm, razem z Tristanem zacytowałiśmy ten sam fragment FAQ ale rozumienie jego
    znaczenia dla każdego z nas jest całkieminne; dla niego jest
    to dowód na NIE a dla mnie na TAK (zobaczyłem swiatełko w tunelu:).
    IMO powyższe sformułowanie sugeruje wyraźnie lamerowi ze za dodatkowa opłatą
    jest mozliwe spełnienie jego oczekiwań zawartych w pytaniu.

    Pozdr.
    Sark

  • 16. Data: 2002-11-27 21:52:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Nov 2002, Yonnie wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+
    >+ Na to to trzeba mieć jeszcze koncesję (świadczenie usług

    Protestuję wobec straszenia potencjalnych chętnych ;)

    Jako rzekłem obstaję za tym że zezwolenie wystarczy :) !
    (prawdą jest, że domagają się podobno żeby w "zakresie
    DG" we wpisie rejestracyjnym było czarno na białym
    że DG zajmuje się świadczeniem lub udostępnianiem
    usług internetowych).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-11-27 22:18:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 26 Nov 2002 13:02:51 +0100), "Yonnie"
    <r...@g...pl> był(a) napisał(a):

    >Na to to trzeba mieć jeszcze koncesję (świadczenie usług
    >telekomunikacyjnych).

    Od bodajże dwóch lat nie podlega to koncecji, a jednynie rejestracji.

  • 18. Data: 2002-11-27 22:25:30
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (prawdą jest, że domagają się podobno żeby w "zakresie
    > DG" we wpisie rejestracyjnym było czarno na białym
    > że DG zajmuje się świadczeniem lub udostępnianiem
    > usług internetowych).

    To chyba dziwne wymaganie, bo PKD zdaje się nie zna
    takiego rodzaju działalności - ale może przegapiłem.

    pzd.Pix

  • 19. Data: 2002-11-28 10:18:25
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > Od bodajże dwóch lat nie podlega to koncecji, a jednynie rejestracji.

    Nieprawda. Zajrzyj do ustawy. Trzeba mieć koncesję.

    R.

  • 20. Data: 2002-11-28 23:59:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002, pix wrote:

> [...]
    >+
    >+ To chyba dziwne wymaganie, bo PKD zdaje się nie zna
    >+ takiego rodzaju działalności - ale może przegapiłem.

    Przesłucham (przy okazji) kolegę który "przeszedł".
    Inna sprawa że brak w PKD nie oznacza że wpisać nie można ;)
    (to NIE MUSI być żadna z 3 [zdaje się, dawno w GUSie nie
    byłem :)] możliwych działalności podstawowych !!)

    Pozdrowienia, Gotfryd