  • 1. Data: 2005-11-16 15:36:32
    Temat: Usługi nie podlegające vat - trochę nietypowe
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Witam,
    Zgodnie z art. 27 ust. 3 pkt 1 ustawy vat, jako miejsce świadczenia
    usług przeniesienia praw autorskich lub udzielenia licencji przyjmuje
    się siedzibę nabywcy.
    Usługi te zatem, jeśli są świadczone na rzecz podmiotów zagranicznych,
    "nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na terenie
    naszego kraju" (cytat z odpowiedzi na zapytanie podatnika). Czy zatem
    firma świadcząca takie usługi, równolegle z innymi "krajowymi",
    opodatkowanymi stawką 22%, będąca płatnikiem vat, ma zacząć rozliczać
    podatek wg art. 90 ust. 1, czyli odliczenie częściowe wg proporcji
    sprzedaży?

    Pozdrawiam
    @

  • 2. Data: 2005-11-16 15:55:49
    Temat: Re: Usługi nie podlegające vat - trochę nietypowe
    Od: "Gabi" <g...@n...pl>

    Niekoniecznie, jeśli tylko potrafisz odzielić koszty związane z usługami
    krajowymi i odrębnie te dotyczące usług zagranicznych.Przeczytaj uważnie
    art.90 pkt.1 ustawy. Powodzenia.

  • 3. Data: 2005-11-16 16:29:01
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gabi wrote:
    > Niekoniecznie, jeśli tylko potrafisz odzielić koszty związane z usługami
    > krajowymi i odrębnie te dotyczące usług zagranicznych.Przeczytaj uważnie
    > art.90 pkt.1 ustawy. Powodzenia.

    No właśnie czytałem i w moim wypadku takie oddzielenie byłoby raczej
    niewykonalne. Czytam dalej i pozostaje najpierw oszacowanie proporcji,
    uzgadniane z naczelnikiem us, potem korekty na koniec roku. Wszystko to
    wydaje się dość upierdliwe...
    Może inne rozwiązanie:
    Powiedzmy, że podatnik "przeoczył" zwolnienie z vat swoich usług i
    traktuje otrzymane kwoty jako brutto z (w tym konkretnym przypadku) 7%
    stawką. Rozlicza więc wszystko po staremu. Jak takie coś traktują
    przepisy i us?

    Pozdrawiam
    @

  • 4. Data: 2005-11-16 16:34:13
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    ajt wrote:
    > Powiedzmy, że podatnik "przeoczył" zwolnienie z vat swoich usług i
    ^^^^^^^^^^^
    Poprawka: oczywiście nie zwolnienie, tylko "nie podleganie", jesli w tym
    wypadku robi to jakąś różnicę.

    @

  • 5. Data: 2005-11-16 18:06:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ajt wrote:
> [...]
    > opodatkowanymi stawką 22%, będąca płatnikiem vat, ma zacząć rozliczać
    > podatek wg art. 90 ust. 1, czyli odliczenie częściowe wg proporcji

    Ale dlaczego uważasz, że zastosowanie
    będzie miała proporcja?
    Może przeczytaj też dokładniej
    art 86.8 ustawy.

  • 6. Data: 2005-11-16 18:55:03
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    cef wrote:

    > Ale dlaczego uważasz, że zastosowanie
    > będzie miała proporcja?
    > Może przeczytaj też dokładniej
    > art 86.8 ustawy.

    Dzięki, akurat to wcześniej przeoczyłem :)
    Jednak niejasne jest dla mnie sformułowanie, że można odliczyć, "jeżeli
    (...) podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego
    podatku z tymi czynnościami". Czyli w praktyce jakie dokumenty?

    Pozdrawiam
    @

  • 7. Data: 2005-11-17 15:41:21
    Od: <g...@n...pl>

    Mój urzad potraktował to nieco inaczej.Jeśli w ubiegłym roku wogóle nie było
    sprzedazy zwolnionej odliczamy wszystko a na koniec roku obliczamy proporcję
    i sporzadzamy korektę. Moze to tylko ich wygodnictwo?