  • 1. Data: 2006-02-09 16:29:57
    Temat: Usługi sekretarskie i tlumaczeniowe??
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Znalazlem te uslugi pod symbolem 74.83.xx

    w wykazie uslug , ktore wylaczaja podatnika z mozliwosci swiadczenia uslug
    na ryczalt jest wlasnie wymieniona grupa 74.83.13 =tlumaczenia pisemne
    i 74.83.14-tlumaczenia ustne przy czym pisze ze:

    "wyłączenie nie dotyczy pozarolniczej działalności gospodarczej świadczonej
    w ramach wolnych zawodów"

    kto mi to przetlumaczy po ludzku bo nie bardzo rozumiem

    czyli jesli jestem rolnikiem i oprocz tego prowadze uslugi tlumaczeniowe to
    nie moge sie na ryczalt rozliczac a jesli nie jestem rolnikiem to moge

    prosze o komentarz bo nie bardzo rozumiem
    dzieki

    p.s. no i jakim ryczaltem sa te uslugi objete bo tego wogole nie moge
    znalesc a w US nic nie wiedza (jak zwykle zreszta)

  • 2. Data: 2006-02-13 11:54:37
    Temat: Re: Usługi sekretarskie i tlumaczeniowe??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006, Kris wrote:

    > "wyłączenie nie dotyczy pozarolniczej działalności gospodarczej świadczonej
    > w ramach wolnych zawodów"
    >
    > kto mi to przetlumaczy po ludzku bo nie bardzo rozumiem

    Uwaga: nie jestem prawnikiem.
    Tłumaczenie nie jest obowiązującym przekładem z prawniczego na polski :)
    Jest takie zajęcie: "tłumacz przysięgły".
    PODEJRZEWAM, że podobnie jak adwokat, lekarz i inni tacy, może on
    wykonywać swoje zajęcie w formie "wolnego zawodu".

    > p.s. no i jakim ryczaltem sa te uslugi objete bo tego wogole nie moge
    > znalesc a w US nic nie wiedza (jak zwykle zreszta)

    Jak czegoś w ustawie nie mozna znaleźć, to znaczy że to są "usługi inne"
    albo "usługi" (jako takie) :)
    Zupełnie bezpodstawnie podejrzewam 8,5% :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-14 18:44:53
    Od: "ant" <a...@c...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Znalazlem te uslugi pod symbolem 74.83.xx

    to mi wygląda na stary numer...
    w chwili obecnej jest to numer 74.85.Z

    pozdrawiam
    Andżelika