  • 1. Data: 2006-02-09 16:11:55
    Temat: DG we wlasnym mieszkaniu a podatek
    Od: "Zientek" <m...@k...mola.pl>

    Gdzies mi sie obilo o uszy, ze jesli DG prowadzi sie we wlasnym mieszkaniu i
    na prowadzenie tej dzialalnosci nie jest wydzielone specjalnie pomieczenie
    (lub czesc) to nie trzeba placic (duzego) podatku od powierzchni
    przeznaczonej na dzialalnosc.

    Jesli bede prowadzil DG w swoim pokoju, bede siadzial przy tym samym biurku
    co prywatnie etc. to sie nalezy placic podatek ?

    Czy ktos to moze potwierdzic ?

  • 2. Data: 2006-02-09 18:26:03
    Temat: Re: DG we wlasnym mieszkaniu a podatek
    Od: t <a...@g...pl>

    Zientek wrote:
> [...]
    >
    > Jesli bede prowadzil DG w swoim pokoju, bede siadzial przy tym samym
    > biurku co prywatnie etc. to sie nalezy placic podatek ?

    Urzad Miasta

  • 3. Data: 2006-02-09 21:14:47
    Od: "WaldiM" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Zientek" <m...@k...mola.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    biurku
    > co prywatnie etc. to sie nalezy placic podatek ?

    a jaki podatek konkretnie?

    WaldiM

  • 4. Data: 2006-02-09 21:16:48
    Od: t <a...@g...pl>

    WaldiM wrote:
    > Użytkownik "Zientek" <m...@k...mola.pl> napisał w wiadomości

    > biurku

    > a jaki podatek konkretnie?
    >
    > WaldiM

    w Twoim - zadzwon jutro do dzialu podatkow loklanych i sie spytaj - w 5
    min bedziesz wiedzial z pierwszej reki.

  • 5. Data: 2006-02-10 16:10:52
    Od: "WaldiM" <w...@a...pl>

    Użytkownik "t" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    WaldiM wrote:
> [...]
    >

    > a jaki podatek konkretnie?
    >
    > WaldiM
    >

    >w Twoim - zadzwon jutro do dzialu podatkow loklanych i sie spytaj - w 5

    ale co "w Twoim"?
    jak na pytanie o jakim podatku mówimy to nie bardzo logiczna ta odpowiedź

    WaldiM

  • 6. Data: 2006-02-13 11:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006, Zientek wrote:

    > Jesli bede prowadzil DG w swoim pokoju, bede siadzial przy tym samym biurku
    > co prywatnie etc. to sie nalezy placic podatek ?

    Mnie z takim pytaniem wyrzucili z UM żebym głowy nie zawracał ;)
    Rozumiem że masz na myśli podatek od nieruchomości - relatywnie
    "duży" (coś 17 zł/m^2 wobec 50 gr/m^2 AFAIR).

    Uzasadnienie "wg mojej wiedzy": opodatkowany jest LOKAL.
    Liczy się czy LOKAL nie traci ch-ru mieszkalnego. To raz.
    A "lokal" musi się składać co najmniej z jednego pomieszczenia,
    więc "lokal użytkowy" musiałby mieć "pomieszczenie" o takim
    charakterze - a nie 1/30 pomieszczenia - to dwa :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)