  • 1. Data: 2006-06-30 18:53:22
    Temat: Usługi w UE.
    Od: s...@o...pl

    Witam

    Jakoś nigdzie nie mogę się dokopać informacji...

    Świadczę usługę w Polsce dla podmiotu zagranicznego z UE. Usługa
    jest
    świadczona w Polsce, jest to naprawa rzeczy która została
    przywieziona z
    zagranicy i po naprawie jest tam wywożona. Czy taka usługa winna być

    opodatkowana tutaj (FV z 22% stawką), czy może nie podlega ona
    opodatkowaniu
    podatkiem VAT w Polsce, tylko w kraju nabywcy (zleceniodawcy) usługi?
    Nadmieniam, że nabywca jest podatnikiem podatku VAT za granicą.

    Będę wdzięczny za radę, albo za źródło klasyfikacji usług
    świadczonych
    zagranicznym kontrachentom z UE, bo jakoś nigdzie nie mogę tego
    znaleźć...

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2006-06-30 19:02:54
    Temat: Re: Usługi w UE.
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 30-06-2006 o 20:53:22 <s...@o...pl> napisał:

    > Będę wdzięczny za radę, albo za źródło klasyfikacji usług
    > świadczonych
    > zagranicznym kontrachentom z UE, bo jakoś nigdzie nie mogę tego
    > znaleźć...

    Ustava o VAT, Art 27 bodajże

  • 3. Data: 2006-07-03 07:39:16
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    nie moge udzielic Tobie porady, ale moge napisac co o tym sądzę :)

    usluga taka to wg ustawy o vat usluga na ruchomym majątku rzeczowym,
    opodatkowana w kraju jej swiadczenia (art.27ust.3 pkt 3d), czyli w tym
    przypadku w Polsce.
    jeżeli jednak:
    1. nabywca z innego kraju ue posługuje sie waznym numerem nip, poprzedzonym
    przedrostkiem wlasciwym dla jego kraju
    2. po wykonaniu usługi, ale nie dłużej niz po upływie 30 dni, towary zostaną
    wywiezione z RP,
    to usluga taka nie bedzie podlegac opodatkowaniu w Polsce, opodatkuje ją w
    swoim kraju nabywca usługi (art.28 ust.7 i 8)

    pozdrawiam