  • 1. Data: 2005-05-18 17:47:32
    Temat: Usługi wewnątrzwspólnotowe do Szwecji
    Od: "Paweł R." <pawelbestia[Usun_to]@poczta.onet.pl>

    Prowadzę DG na KPiR oraz Vat. Wykonuję usługi montażowe tj. montaż
    klimatyzacji i wentylacji. Jestem zarejestrowanym podatnikiem VAT w Szwecji
    natomiast rejestrując się w Szwecji złożyłem oświadczenie, że podatek
    dochodowy rozliczam w Polsce. No właśnie. I z tym podatkiem dochodowym mam
    problem.
    Mianowicie: wykonując usługę w Szwecji - jest to usługa na nieruchomości a
    więc Vat do roliczenia w Szwecji - kupowałem materiały oraz nabywałem obce
    usługi np. ogłoszenie w Szwecji. Materiały te oczywiście zużyłem w Szwecji a
    więc nie jest to WNT (tak myślę:)). Moje pytania to:
    1. Niektóre z tych dokumentów to faktury a niektóre to paragony, a więc nie
    na wszystkich jest moja nazwa firmy. Dodam, iż na niektórych fakturach
    widnieje imię i nazwisko osoby z którą współpracowałem (nie jest to odbiorca
    mojej usługi). Ona właśnie tłumaczyła mi, że w Szwecji jest tak, że może być
    faktura wystawiona na inną osobę, ale jeśli ta osoba napisze oświadczenie i
    dołączy do tej fatury, że to dotyczy firmy takiej a takiej (czyli mojej) to
    US w Szwecji tego nie kwestionuje (co jest zgodne, gdyż wystepowałem w
    Szwecji o zwrot z tych fakur i paragonów - i już go otrzymałem). Czy mogę
    zaliczyć te faktury i paragony w KUP(oczywiście netto, gdyż VAT już jakgdyby
    sobie odliczyłem:) swojej DG i po jakim kursie je przeliczyć na złotówki.
    Dodam, że mam tylko "kserówki" tych faktur i paragonów ponieważ oryginały
    musiałem dołączyć do wniosku o zwrot. Może powinienem mieć potwierdzenie
    notarialne a może wystarczy tylko za zgodność z oryginałem.
    2. Może w ogóle nie powinienem ich księgować w koszty, a może to jeszcze coś
    innego o czym nie mam pojęcia.
    Proszę o rozjaśnienie mojego "małego móżdżku", gdyż im więcej czytam
    przepisów tym on robi się coraz mniejszy.

    Paweł R.