  • 1. Data: 2002-08-18 20:09:30
    Temat: Ustawa o zakazie konkurencji - odszkodowanie
    Od: "Grzegorz Szychowski" <g...@s...waw.pl>

    Mam krotkie pytanie.
    Do umowy o prace osoba podpisala dodatkowa umowe o zakazie konkurencji.
    Umowa ta przewidywala odszkodowanie wyplacane w trzech ratach miesiecznych
    od miesiaca nastepujacego po ustaniu sostunku pracy.

    Umowa dokladnie precyzuje wysokosc odszkodowanie.

    I teraz pytanie, czy od tego odszkodowania zaklad pracy powinien odprowadzic
    skladke na ubezpieczenia spoleczne i ubezpieczenie chorobowe?

    Sprawdzalem Ustawe o Systemie Ubezpieczen Spolecznych. Ale w spisie osob
    (art. 11) podlegajacych ubezpieczeniu nie znalazlem tam osob, ktore juz nie
    pozostaja w stosunku pracy ze swoim starym pracodawcom, ale wyplacane jest
    im odszkodowanie z tytulu umowy o zakazie konkurencji.

    W zwiazku z tym mam pytanie, czy zaklad pracy powinien odprowadzic skladki
    na ubezpieczenia spoleczne.Rozwijajac je chcialbym sie dowiedziec, jakie
    skladki powinien odprowadzic zaklad pracy od wyplacanego odszkodowania z
    tytulu umowy o zakazie konkurecji. Domyslam sie, iz na pewno powinien
    zaplacic 'skladke' na podatek dochodowy.

    Powtarzam, iz byla to dodatkowa umowa do umowy o prace. Umowa
    cywilnoprawna - tak to sie chyba nazywa;-)

    Na koniec, jesli pracodawca zaplacil juz sklade to czy (byly) pracownik
    mozna rzadac jej zwrotu. Jesli tak to od kogo?

    Za wszelkie sugestie serdecznie dziekuje.

    Pozdrawiam wszystkich gupowiczow
    i zycze milego dnia

    Grzegorz Sz.
    607 34 33 94

  • 2. Data: 2002-08-19 11:04:47
    Temat: Re: Ustawa o zakazie konkurencji - odszkodowanie
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Szychowski" <g...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odprowadzic
    > skladke na ubezpieczenia spoleczne i ubezpieczenie chorobowe?]

    nie

> [...]
    > pozostaja w stosunku pracy ze swoim starym pracodawcom, ale wyplacane jest
    > im odszkodowanie z tytulu umowy o zakazie konkurencji.

    i slusznie bo ich tam nie ma...

> [...]
    > tytulu umowy o zakazie konkurecji. Domyslam sie, iz na pewno powinien
    > zaplacic 'skladke' na podatek dochodowy.

    tak, to taka skladka co sie nazywa podatek

> [...]
    >
    > Na koniec, jesli pracodawca zaplacil juz sklade to czy (byly) pracownik
    > mozna rzadac jej zwrotu. Jesli tak to od kogo?

    trza napisac pismo do pracodawcy a jesli to nic nie da to pisz do ZUS-u
    wlasciwego ze wzgledu na siedzibe platnika (pracodawcy)

    > Za wszelkie sugestie serdecznie dziekuje.

    prosze bardzo

    > Pozdrawiam wszystkich gupowiczow
    > i zycze milego dnia

    nawzajem