  • 1. Data: 2002-05-31 10:47:29
    Temat: Re: Użyczenie samochodu!
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Jarek napisał:
    > A jeśli jest to samochód osobowy to musi być prowadzona ewidencja
    > kilometrów?
    Jeżeli nie został wprowadzony do ewidencji środków trwałych, to tak.

    > Czy można odliczać VAT od paliwa czy nie?
    Przy samochodach osobowych oraz innych oładnowności poniżej 500kg nie
    można.

    > Jest to samochód używany więc jaką przyjąc wartośc początkową
    > środka trwałego? Wartość zakupu z faktury z niemiec( jest sporo
    > niższa niż obecna cena giełdowa) czy właśnie jakąś średnią
    > cenęgiełdową danego rocznika i modelu!

    Ustawa mówi że wartośc poczatkową środka trwałego ustala się wg wyceny
    dokonanej przez podatnika, z uwzględniem cen rynkowych środków
    trwałych tego samego rodzaju z grudnia roku poprzedniego oraz stanu i
    stopnia jego zużycia.
    A więc musisz przyjąc jakąś średnią z cen rynkowych (mogą byc
    giełdowe) z grudnia 2001 żeby okreslic wartośc poczatkową na dziś.
    O parę złotych w te czy wewte nikt Cię nie będzie ścigał, trzeba tylko
    uważać, żby nie przegiąć i nie wycenić starego poldka jak nowego
    mercedesa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-06-03 21:13:37
    Temat: Użyczenie samochodu!
    Od: "Jaromi" <j...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może mi poweidzieć jak mogę użyczyc żonie samochodu własnego
    prywatnego! I czy może odpisywać sobie paliwo remonty przęglądy naprawy!
    Jarek

  • 3. Data: 2002-06-04 07:00:29
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Jaromi napisał:
    > Czy ktoś może mi poweidzieć jak mogę użyczyc żonie samochodu
    > własnego prywatnego! I czy może odpisywać sobie paliwo remonty
    > przęglądy naprawy!
    Do kogo nalezy samochód? Jest Twój "kawalerski" czy z majątku
    dorobkowego (kupiony po ślubie).
    Może podarowany przez teścia? Może współwłasnośc z kimś innym?

    Szczegóły, szczegóły. Tu nie siedzą jasnowidze...

    Maddy (ciemnowidz)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-06-04 09:04:54
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Jest kupiony po ślubie! Tylko ja go sprowadzałem z zagranicy dlatego jest
    zarejestrowny na mnie gdyż wszystkie dokumenty były na mnie!
    Jarek

  • 5. Data: 2002-06-04 09:46:25
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Jarek napisał:
    > Jest kupiony po ślubie! Tylko ja go sprowadzałem z zagranicy
    > dlatego jest zarejestrowny na mnie gdyż wszystkie dokumenty były na
    > mnie!
    To nie ma znaczenia. Jeżeli nie macie z żona rozdzielności majątkowej,
    to samochód jest wspólny, a więc żona może go używac w działalności
    jak swojego. Może go też wprowadzić do EST i amortyzowac od pełnej
    wartości, jeżeli zechce.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-04 15:45:09
    Od: "Jaromi" <j...@p...onet.pl>

    Czyli reasumując, jak go wprowadzę jako środek trwały to mogę go normalnie
    amortyzować i nie trzeba prowadzić ewidencji kilometrów? Czyli tankuje ile
    chcę i wszystko w koszty( oczywiście bez przesady:-) )?
    A zakup takiego samochodu jest kosztem uzyskania przychodzu czy nie!
    --

    Jarek

  • 8. Data: 2002-06-04 20:55:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Jarek napisał:
    >+ > Jest kupiony po ślubie!
    [...]
    >+ To nie ma znaczenia. Jeżeli nie macie z żona rozdzielności majątkowej,
    >+ to samochód jest wspólny,

    Ja w kwestii formalnej: jeśli da się wykazać że był kupiony
    że środków posiadanych przed zawarciem małżeństwa - to IMHO
    niekoniecznie ma atrybut "wspólności" (nie protestuję w tym
    konkretnym przypadku, protestuję przeciw mozliwej wykładni
    rozszerzającej :)!)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-06-04 21:14:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002, Jaromi wrote:

    >+ Czyli reasumując, jak go wprowadzę jako środek trwały [...]
    >+ A zakup takiego samochodu jest kosztem uzyskania przychodzu czy nie!

    Afair "z limitem" 20000 EU (nie marudź, proszę, że jakoby
    obowiązuje prawo że w .pl wszystko ma byc wyrażone w zł ;):

    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&newwindow=
    1&th=57bed867f640166b&rnum=15

    Z góry przepraszając ża "instrukcję" zachęcam do obejrzenia linków
    zewidencjonowanych w:

    http://groups.google.com/groups?as_oq=samoch%F3d%20s
    amochodem%20samochodu&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drr
    b=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=4&as_m
    axm=6&as_maxy=2002&num=100&hl=en

    chyba że wolisz:

    http://groups.google.com/groups?as_oq=samoch%F3d%20s
    amochodem%20samochodu&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drr
    b=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=4&as_m
    axm=6&as_maxy=2002&num=100&hl=pl

    a dochodzi się tam klikając na planszy:

    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+sa
    moch%F3d+OR+samochodem+OR+samochodu+group:*.podatki&
    num=100&hl=pl&lr=&newwindow=1&as_drrb=b&as_mind=12&a
    s_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=4&as_maxm=6&as_maxy=20
    02

    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-06-04 21:15:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002, Jaromi wrote:
    [...]
    >+ A zakup takiego samochodu jest kosztem uzyskania przychodzu czy nie!

    Wrrr.... autokorekta, bo nie zzwróciłem uwagi co napisałeś :]:
    jest ci znane pojęcie amortyzacji ? (bo nie "po prostu w KUP"
    a amortyzować...)

    Pozdrowienia, Gotfryd