  • 1. Data: 2005-11-28 02:37:09
    Temat: Użyczony samochód - paliwo, części, OC ?
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Witam,
    znajomy użyczył mi na miesiąc swój pojazd, którym poruszałem się m.in za
    granicą (Słowacja gdzie na stacjach benzynowych nie wystawia się
    faktur). Jak powinienem rozliczyć koszty eksploatacji tego auta
    (szczególnie paliwa - mam tylko paragony z pieczątkami stacji gdzie
    tankowałem, ze stacji w PL oczywiście FV) czy muszę zaprowadzić
    Ewidencję pojazdu i rozliczać użytkowanie auta kilometrówką ?
    W międzyczasie opłaciłem też składkę OC oraz kupowałem jakieś drobiazgi
    do auta - czy mogę to wszystko w KUP bezpośrednio czy przez EP ? Co z VAT ?

    Czy ma znaczenie, że po zakończeniu umowy użyczenia kupiłem auto od
    znajomego i auto trafiło do EŚT ? (od tego dnia wszystko w KUP to wiem)

    Dziękuję

    Moja DG - KPiR, VAT, memoriał

    --
    Pozdrawiam,