  • 11. Data: 2004-02-25 15:06:35
    Temat: Re: VAT-7
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:c1ialr$1i3$3@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > zartujesz ... PRAWDA ?
    >
    > Moim tez nie ma nowego VAT-7 ale nawet gdyby byl "od zawsze"
    > (choc wiem, ze to zaden argument) mozna bylo sklacac VAT na starych
    drukach
    > o ile mialy odpowiednie ruryki przez pare miesiecy...

    Nie żartuję. Wg rozp.MF deklaracja musi odpowiadać

    Ustawa o VAT:
    ===
    Art. 10. 1. Podatnicy są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje
    podatkowe dla podatku od towarów i usług oraz we właściwym urzędzie celnym
    deklaracje podatkowe dla podatku akcyzowego za okresy miesięczne w terminie
    do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek
    podatkowy, z zastrzeżeniem ust. 1a-1g.
    (...)
    4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, wzory deklaracji, o których mowa w ust. 1 i 1a, wraz z
    objaśnieniami co do sposobu prawidłowego ich wypełnienia, terminu i miejsca
    składania, a także pouczenia podatnika o odpowiedzialności za niezłożenie
    deklaracji podatkowych.
    ===
    W rzeczonym rozporządzeniu, które definiuje jak ma wyglądać deklaracja, jest
    też:

    § 4. Do wyczerpania nakładu, jednakże nie dłużej niż do dnia 31 lipca 2002
    r. mogą być stosowane wzory deklaracji dla podatku od towarów i usług oraz
    dla podatku akcyzowego wraz z objaśnieniami, określone w rozporządzeniu
    Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 1999 r. w sprawie wzoru deklaracji
    podatkowych dla podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego (Dz. U.
    Nr 106, poz. 1207 i z 2000 r. Nr 59, poz. 690).
    ===

    Czyli na nieaktualnych drukach można składać deklarację wyłącznie wówczas,
    gdy pozwala na to minister. W szczególności np. nie można złożyć deklaracji
    wypisując na kartce papieru "deklaruję, że mam do zapłacenia 10 zł", albo
    używając druku sprzed roku. Tym niemniej jak wprowadzana jest nowa
    deklaracja, to zwykle minister uprawnia do stosowania starej przez pewien
    (OKREŚLONY!) czas.

    Pzdr,
    BaLab

  • 12. Data: 2004-02-25 21:44:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 25. lutego 2004 14:41 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane BaLab:

    > Phi, optymista. Złożysz na niewłaściwym druku, to tak jakbyś nie złożył.

    Marudzisz... Składałem na starym VAT-7 przez rok (mój program nie miał
    nowego) i nikomu nie przeszkadzało.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2004-02-25 22:31:48
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > W odpowiedzi na pismo z dnia śro 25. lutego 2004 14:41 opublikowane na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane BaLab:

    > Marudzisz... Składałem na starym VAT-7 przez rok (mój program nie miał
    > nowego) i nikomu nie przeszkadzało.

    Notorycznie przechodzę na czerwonym świetle i też jeszcze mandatu nie
    zapłaciłem.

    Pzdr,
    BaLab

  • 14. Data: 2004-02-25 22:43:17
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 25 Feb 2004 22:44:13 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Tristan Alder
    napisał(a):

    > Marudzisz... Składałem na starym VAT-7 przez rok (mój program nie miał
    > nowego) i nikomu nie przeszkadzało.

    To masz jakiś tolerancyjny US. Mnie wezwali ( po upływie terminu
    wyznaczonego przez MF na stosowanie starych druków) do przedłożenia na
    nowym druku.

    --
    Mieczysław
    ----