  • 1. Data: 2008-05-31 08:50:21
    Temat: VAT EU
    Od: Marek <s...@n...eu>

    Podatek VAT rozliczam kwartalnie. Zamierzam wystąpić do US o nadanie
    NIP-u unijnego. Mam kilka pytań w związku z tą zmianą:
    1. Czy dalej będę mógł rozliczać VAT kwartalnie?
    2. Czy posiadanie "nowego NIP" wymaga prowadzenia dodatkowych ewidencji?
    3. Czy brak transakcji unijnych wymaga składania deklaracji VAT-EU?
    4. Czy jest prawdą, że brak transakcji unijnych przez 6 miesięcy
    skutkuje wykreśleniem z ewidencji podatników VAT-EU?

    Marek

  • 2. Data: 2008-05-31 21:07:44
    Temat: Re: VAT EU
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marek wrote:
    > Podatek VAT rozliczam kwartalnie. Zamierzam wystąpić do US o nadanie
    > NIP-u unijnego. Mam kilka pytań w związku z tą zmianą:
    > 1. Czy dalej będę mógł rozliczać VAT kwartalnie?

    Tak.

    > 2. Czy posiadanie "nowego NIP" wymaga prowadzenia dodatkowych
    > ewidencji?

    W zasadzie nie.

> [...]

    > 4. Czy jest prawdą, że brak transakcji unijnych przez 6 miesięcy
    > skutkuje wykreśleniem z ewidencji podatników VAT-EU?

    Po co Ci zgłoszenie VAT-EU skoro nie będzie transakcji?

  • 3. Data: 2008-06-01 11:53:52
    Od: Marek <s...@n...eu>

    cef pisze:
    [...]
    > W zasadzie nie.
    A w jakich sytuacjach jest taki wymóg?

    [...]
    > Po co Ci zgłoszenie VAT-EU skoro nie będzie transakcji?
    Widzę konieczność dokonywania sporadycznych zakupów pewnych
    materiałów, stąd obawa o ten termin 6-mcy. Czyli zamiast
    jednego większego zakupu trzeba będzie min 2 razy w roku
    zaopatrywać się :)

    --
    Marek

  • 4. Data: 2008-06-01 13:46:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    >>> 2. Czy posiadanie "nowego NIP" wymaga prowadzenia dodatkowych

    > A w jakich sytuacjach jest taki wymóg?

    Jeśli prowadzisz jako vatowiec poprawnie wszystkie
    wymagane ewidencje, to i tak musisz jakoś "wyłuskać"
    te, które trzeba będzie umieścić w informacji posumowującej.
    (o sporządzeniu zwykłej deklaracji nie wspomnę)
    Wymogu prowadzenia odrębnej ewidencji dla potrzeb
    wymiany wewnątrzwspólnotowej nie ma, ale
    z odrębną ewidencją jest łatwiej.

  • 5. Data: 2008-06-02 05:23:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:

    > Tak.

    Z jakiego przepisu to wynika?

    W moim przypadku na 99.9% od zgłoszenia do ewidencji VAT-EU do pierwszej
    transakcji unijnej minęło > 6 miesięcy i jak się wydaje nie straciłem
    statusu podatnika unijnego.

    A przynajmniej serwis "VIES VAT number validation" potwierdzał, że mam
    "Valid VAT number".

    To akurat na 100% sprawdzałem przed zakupem. Zgaduję, że sprzedający też
    sprawdzał zanim wystawił fakturę z zerowym VAT.

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-06-02 07:00:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    cef pisze:

    > Tak.

    A masz jakieś wsparcie tej teorii?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-06-02 07:48:59
    Od: asuszek <a...@g...com>

    On 2 Cze, 09:00, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > A masz jakieś wsparcie tej teorii?
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813

    Co do pytania nr 3

    W broszurze którą wzięłam z US jest napisane
    UWAGA: Podatnicy, którzy nie dokonują w danym kwartale dostaw i/lub
    nabyć wewnątrzwspólnotowych nie mają obowiązku składania informacji
    podsumowującej za ten kwartał.

    Pytałam także w US czy trzeba składać deklarację podsumowującą,
    odpowiedzieli mi że nie.

  • 8. Data: 2008-06-02 08:37:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    asuszek pisze:

> [...]
    > podsumowującej za ten kwartał.
    >
    > Pytałam także w US czy trzeba składać deklarację podsumowującą,

    I słusznie powiedzieli.
    Ustawa każe składać informację podsumowującą do 25 dnia miesiąca
    następującego po kwartale "w którym postał obowiązek podatkowy" w
    nabyciu lub dostawie.
    Jak nie powstaje to nie ma obowiązku składania deklaracji.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-06-02 17:10:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:
> [...]

    Już teraz niewiele :-)

> [...]
    > nabyciu lub dostawie.
    > Jak nie powstaje to nie ma obowiązku składania deklaracji.

    Zmian w ustawie w tym zakresie chyba nie było,
    ale zawsze miałem nieodparte wrażenie,
    że przy braku transakcji trzeba było składać właśnie deklaracje zerowe, ale
    jednak nie wiem czy jakieś oparcie
    w prawie to miało.
    Nie mam teraz czasu czytać, więc się poddaję

  • 10. Data: 2008-06-02 17:12:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>