  • 1. Data: 2008-05-30 09:17:12
    Temat: Kombi z kratka a odliczanie VAT od czesci
    Od: "Mariusz" <M...@p...WYTNIJTOonet.pl>

    Dzisiaj w newsPIT przeczytalem takie cos:

    "Porada dnia: Czy przysluguje odpis VAT?
    Wpisalem samochód jako srodek trwaly, samochód ma homologacje ciezarowa (wpis w
    dowodzie rejestracyjnym, auto typu kombi). Czy moge
    od zakupionych czesci, oleju, napraw, odpisywac VAT?

    Nie, samochód taki wymaga dodatkowego potwierdzenia spelnienia zalozen ustawy o VAT -
    poprzez dodatkowa kontrole techniczna
    przeprowadzona przez okregowa stacje kontroli pojazdów, po której podatnik uzyska
    stosowane zaswiadczenie. Po uzyskaniu takiego
    zaswiadczenia podatnik ma obowiazek dostarczenia swiadectwa do US - w terminie 14 dni
    od jego wydania.

    Podstawa prawna:
    Art. 86 ust. 5
    Ustawa o podatku od towarów i uslug z dnia 2004-03-11
    (Dz.U. Nr 54, poz. 535 )"

    Mam kombi z kratka wpisane jako ST w DG i choc nie spelnia juz wymogów potrzebnych do
    odliczania VATu od benzyny (jak go kupowalem
    to spelnial), to jednak VAT od wydatków na czesci, olej i takie tam, zawsze
    odliczalem. Samochód kupiony z salonu w 2000 roku jako
    ciezarowy z homologacja.
    Teraz juz zglupialem, nie mam zadnego "dodatkowego potwierdzenia spelnienia zalozen
    ustawy o VAT - poprzez dodatkowa kontrole
    techniczna przeprowadzona przez okregowa stacje kontroli pojazdów". Ustawa jest z
    2004 roku, ja mam samochód w DG od 2000 roku. Czy
    to znaczy, ze musze sie udac do okregowej stacji kontroli pojazdów, po jakis
    papierek?
    Przeciez samochód nie spelnia juz wymogów na ciezarówke. Czy to znaczy, ze
    nieprawidlowo odliczalem VAT za naprawy i czesci? Co
    teraz mam zrobic, przyznac sie w US?
    Przeciez jak bede sprzedawal to auto, to musze oddac VAT, kto mi wtedy odda VAT za
    czesci i naprawy, skoro nie moge ich odliczac?

    pzdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2008-05-30 09:49:51
    Temat: Re: Kombi z kratka a odliczanie VAT od czesci
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 30 Maj, 11:17, "Mariusz"
    <M...@p...WYTNIJTOonet.pl> wrote:
> [...]
    > Przeciez jak bede sprzedawal to auto, to musze oddac VAT, kto mi wtedy odda VAT za
    czesci i naprawy, skoro nie moge ich odliczac?

    Mam podobny problem, choć dotyczy samochodu ciężarowego( tak jest
    wbite w dowodzie rejestracyjnym).
    Od 2005 odpisuje VAT nie tylko od paliwa ale też od częstych napraw i
    części. Jestem ciekaw czy teraz samemu z siebie
    warto jest zdobyć ten papierek ze stacji diagnostycznej, która
    przecież potwierdzi to co jest wpisane do dowodu rejestracyjnego.

  • 3. Data: 2008-05-30 10:05:56
    Od: "Mariusz" <M...@p...WYTNIJTOonet.pl>

    Też mam w dowodzie rejestracyjnym wpisane "ciężarowy", tylko że w międzyczasie
    przestał być już ciężarowym w myśl ustawy, więc
    przestałem odliczać VAT od benzyny. Od części dalej odliczałem, bo przecież to jest
    ulepszanie środka trwałego, za który jak go
    kiedyś sprzedam będę musiał oddać VAT. A teraz dowiaduję się o jakimś dodatkowym
    papierku.

    W sumie to mam dwa pytania:

    1. Jak nie było takiego wymogu gdy wpisywałem auto do ewidencji ŚT, a pojawił się
    później to czy muszę mieć ten świstek?
    2. Skoro mój samochód nie jest ciężarówką w myśl ustawy, a jest ciężarówką z
    homologacją według dowodu rejestracyjnego, to czy mogę
    odliczać VAT na części, olej i naprawę i po co mi papierek ze stacji kontroli, skoro
    i tak mi go nie dadzą?

    pzdr.
    Mariusz

  • 4. Data: 2008-05-30 10:13:46
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 30 Maj, 12:05, "Mariusz"
    <M...@p...WYTNIJTOonet.pl> wrote:
> [...]
    homologacją według dowodu rejestracyjnego, to czy mogę
    > odliczać VAT na części, olej i naprawę i po co mi papierek ze stacji kontroli,

    To mamy trochę inną sytuację bo mój samochód był i jest ciężarowy nie
    zależnie od ustawy.
    Z chęcią przeczytam odpowiedzi na Twoje pytania

  • 5. Data: 2008-05-30 11:05:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Mariusz pisze:
> [...]
    >
    > Podstawa prawna: Art. 86 ust. 5 Ustawa o podatku od towarów i uslug z
    > dnia 2004-03-11 (Dz.U. Nr 54, poz. 535 )"

    Co to za bzdura?
    Ten przepis dotyczy WYŁĄCZNIE nabycia samochodu (zakup, leasing, najem,
    dzierżawa) lub części składowych przeznaczonych do jego wytworzenia.
    W tej części jest całkowicie klarowny.

    Ktoś z Was wysilił sie żeby ten przepis przeczytać. Cały artykuł a nie
    tylko ust. 5 który wyrwany z kontekstu nie ma sensu?
    Na pewno nie, bo nie byłoby w ogóle tego wątku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-05-30 12:02:18
    Od: "Mariusz" <M...@p...WYTNIJTOonet.pl>

> [...]
    > tylko ust. 5 który wyrwany z kontekstu nie ma sensu?
    > Na pewno nie, bo nie byłoby w ogóle tego wątku.

    Ok, przyznaję się bez bicia, nie przeczytałem całego artykułu, a tylko ten ustęp i
    jeszcze trochę czwarty.
    Rozumiem, ze za wszelke części, olej i naprawy mogę odliczać VAT?
    Dalej pozostaje kwestia nabycia, bo jak samochód kupowałem, to ten przepis jeszcze
    nie obowiązywał (chyba) i wtedy wystarczała
    zwykła homologacja i wpis w dowodzie rejestracyjnym, rozumiem, że teraz żadnych
    papierków, ze stacji kontroli nie musze donosić?
    A co z kolegą podpisującym się "piotrliwszic", On chyba nabył samochód już po wejściu
    ustawy w życie?

    pzdr.
    Mariusz

  • 7. Data: 2008-05-30 12:03:48
    Od: "Ewa" <l...@o...eu>

> [...]
    > tylko ust. 5 który wyrwany z kontekstu nie ma sensu?
    > Na pewno nie, bo nie byłoby w ogóle tego wątku.

    Kiedyś księgowa mówiła mi, że muszę co roku składać w US ten "papiórek" ze
    stacji diagnostycznej odnośnie spełaniania warunków VAT
    Czy muszę?

    Ewka

  • 8. Data: 2008-05-30 12:19:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ewa pisze:

    > Kiedyś księgowa mówiła mi, że muszę co roku składać w US ten "papiórek" ze
    > stacji diagnostycznej odnośnie spełaniania warunków VAT
    > Czy muszę?

    A mówił do kiedy? Bo jak obowiązek jest co roku to musi być termin.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-05-30 16:18:54
    Od: "Ewa" <l...@o...eu>

    > A mówił do kiedy? Bo jak obowiązek jest co roku to musi być termin.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    zawsze chciała po przeglądzie, bo co roku każe mi brać zaświadczenie
    odnośnie VAT ze stacji diagnostycznej

    Ewa

  • 10. Data: 2008-05-31 19:49:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ewa w <news:g1p9dp$lvk$1@news.onet.pl>:

    > zawsze chciała po przeglądzie, bo co roku każe mi brać zaświadczenie
    > odnośnie VAT ze stacji diagnostycznej

    Nowy pojazd "niezagazowany" podlega przeglądowi po 3 latach, następnie po
    dwóch latach...

    Jak to sie ma do tego "Kiedyś księgowa mówiła mi, że muszę co roku składać w
    US"?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]