    From: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT I CLO za towary sprowadzane z Chin. Koszty towarow.
    Date: Thu, 14 Apr 2005 18:13:10 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@pc-67.softlab.gda.pl

    Witam.
    Mam taka sytuacje. zamowilem (osoba prywatna) towar w Chinach.
    Firma z Chin pokryla koszt transportu we wlasnym zakresie tym samym
    do przesylki zalaczyli fakture na kwote ktora zawiera tylko cene towaru bez
    kosztow pszesylki.

    Urzad celny chce mi podniesc wartosc towaru o koszt przesylki :
    Uzasadniajac ze wartosc towaru wzrosla bo do wartosci towaru musi zostac
    dodany koszt przesylki. Malo tego. Z uwagi ze nie jest znany Urzedowi
    Celnemu ten realny koszt jaki zostal uiszczony przez Nadawce. . Zwrocili sie
    do DHL z zapytaniem ile moze taka przesylka kosztowac. W odpowiedzi dostali
    ze dgybym to ja placil w Polsce (a nie mam zadnej umowu = upustow)
    zaplacilbym 1500 zl (tysiac piecset). Jeden z drugim w Urzedzie upieraja sie
    i koniecznie chca zakwestionowac wartosc towaru i podniejsc o te 1500 zl.

    Nadmienie iz posiadam potwierdzenie wplaty za towar ktore nie uwzglednia
    kosztu wysylki.
    i opiewa ono dokladnie na wartosc towaru z dolaczonej do przesylki faktury.

    Teraz moja interpretacja.
    Nie ma mowy o wzroscie wartosci towaru w przypadku gdy za przesylke placi
    Nadawac. Ja interpretuje to zupelnie odwrotnie. Wzrosla ale nie wartosc
    towaru mojego tylko wzrosl koszt wytworzenia towaru u producenta w Chinach.
    Z prostej to przyczyny ze do kosztu elementow robocizny musial doliczyc
    sobie koszt przesylki. Ale to juz nie moja "broszka"

    Pytanie moje jest takie czy Urzad Celny ma jakiekolwiek prawo podwazyc czy
    zwiekszac wartosc towaru pomimo ze:
    -dokumenty sa wyraznie inne faktura na okreslonow wartos
    - posiadam potwierdzenie dokonania wplaty na wartosc z Faktury.

    Moze jakies opinie paragrafy ?????

    Pozdrawiam.