  • 1. Data: 2005-04-14 16:13:10
    Temat: VAT I CLO za towary sprowadzane z Chin. Koszty towarow.
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

    Witam.
    Mam taka sytuacje. zamowilem (osoba prywatna) towar w Chinach.
    Firma z Chin pokryla koszt transportu we wlasnym zakresie tym samym
    do przesylki zalaczyli fakture na kwote ktora zawiera tylko cene towaru bez
    kosztow pszesylki.

    Urzad celny chce mi podniesc wartosc towaru o koszt przesylki :
    Uzasadniajac ze wartosc towaru wzrosla bo do wartosci towaru musi zostac
    dodany koszt przesylki. Malo tego. Z uwagi ze nie jest znany Urzedowi
    Celnemu ten realny koszt jaki zostal uiszczony przez Nadawce. . Zwrocili sie
    do DHL z zapytaniem ile moze taka przesylka kosztowac. W odpowiedzi dostali
    ze dgybym to ja placil w Polsce (a nie mam zadnej umowu = upustow)
    zaplacilbym 1500 zl (tysiac piecset). Jeden z drugim w Urzedzie upieraja sie
    i koniecznie chca zakwestionowac wartosc towaru i podniejsc o te 1500 zl.

    Nadmienie iz posiadam potwierdzenie wplaty za towar ktore nie uwzglednia
    kosztu wysylki.
    i opiewa ono dokladnie na wartosc towaru z dolaczonej do przesylki faktury.

    Teraz moja interpretacja.
    Nie ma mowy o wzroscie wartosci towaru w przypadku gdy za przesylke placi
    Nadawac. Ja interpretuje to zupelnie odwrotnie. Wzrosla ale nie wartosc
    towaru mojego tylko wzrosl koszt wytworzenia towaru u producenta w Chinach.
    Z prostej to przyczyny ze do kosztu elementow robocizny musial doliczyc
    sobie koszt przesylki. Ale to juz nie moja "broszka"

    Pytanie moje jest takie czy Urzad Celny ma jakiekolwiek prawo podwazyc czy
    zwiekszac wartosc towaru pomimo ze:
    -dokumenty sa wyraznie inne faktura na okreslonow wartos
    - posiadam potwierdzenie dokonania wplaty na wartosc z Faktury.

    Moze jakies opinie paragrafy ?????

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-04-14 22:04:00
    Od: "BogdanK" <b...@p...com>

    > Moze jakies opinie paragrafy ?????

    Jeśli na fakturze byłoby napisane wprost, że cena jest na " bazie CIF"
    oznaczałoby to, ze cena zawiera koszty transportu i ubezpiecz\enia na czas
    transportu. Niech Chińczyk dośle oświadczenie, ze cena nz fakturze jest wg
    warunków Incoterms ceną na bazie CIF

    http://www.exporter.pl/zarzadzanie/eksport/2incoterm
    s.html#CIF

    BK

  • 3. Data: 2005-04-15 12:01:39
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > Urzad celny chce mi podniesc wartosc towaru o koszt przesylki :

    > Pytanie moje jest takie czy Urzad Celny ma jakiekolwiek prawo podwazyc
> [...]

    Pogoogluj jaka jest rożnica między wartością transkacyjną a wartością
    celną towaru.
    Generalnie wartość celna (podstawa do naliczenia cła) to wartość towaru
    powiększona
    m.in o koszty ubezpieczenia i transportu do granicy EU.
    Jeśli jednoznacznie nie wynika to z dokumentów urząd może się domagać
    dodatkowych
    wyjaśnień (i 'badać okoliczności" czyli np pytać DHL jak w twoim
    przypadku)
    Deklarowanie wartości jest obowiązkiem importera.
    Pokrótce tyle wynika z kodeksu celnego.
    Najprostszą metodę rozwiązania probelmu podał ci mój przedpisca.

    Pozdr

  • 4. Data: 2005-04-16 21:36:55
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

    > Pogoogluj jaka jest rożnica między wartością transkacyjną a wartością
    > Najprostszą metodę rozwiązania probelmu podał ci mój przedpisca.

    Dzieki za wszystkie podpowiedzi.
    Pozdro

  • 5. Data: 2005-04-16 21:37:54
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

    Dodam tylko że na fakturze mialem dopisane DDU - Miasto

  • 6. Data: 2005-04-17 07:49:12
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2005 23:37:54 +0200, Jan Kowalski napisał(a):

    > Dodam tylko że na fakturze mialem dopisane DDU - Miasto

    Jeżeli tak - to UC nie ma racji dodajając koszty transportu - albo chce cię
    orżnąć.
    DDU oznacza Delivery Duty Unpaid Miasto - cena zawiera koszt transportu do
    Miasta bez opłaconego cła. Masz więc tylko zapłacić cło i VAT od ceny
    widniejącej na fakturze. Nie mogą nic doliczać.Nie mogą żądać dodatkowych
    dokumentów.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-04-20 16:43:28
    Od: "Jan Kowalski" <j...@m...pl>

> [...]
    > Miasta bez opłaconego cła. Masz więc tylko zapłacić cło i VAT od ceny
    > widniejącej na fakturze. Nie mogą nic doliczać.Nie mogą żądać dodatkowych

    Sprawa zakonczyla sie pozytywnie . Mam juz towar za 7 dni mam miec decyzje.
    uffffffffffffff.