  • 1. Data: 2004-06-17 11:23:13
    Temat: Re: VAT-R - nazwa czy imie i nazwisko ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Alex napisał:

    > Rozpoczynam właśnie (w bólach ;) jedonoosobową DG.
    >
    > Wypełniam właśnie zgłoszenie rejestracyjne VAT-R.
    >
    > Czy w danych podatnika, w polu 10 oznaczonym:
    > [Nazwa pełna */ Nazwisko, pierwsze imię, drugię imię **] wpisuję:
    >
    > Nazwa Imię Nazwisko (tak jak mam na wpisie do EDG oraz na nadaniu REGON)
    > czy też może samo Nazwisko Imię ?
    >
    > I związane z tym pole 11 oznaczone:
    > [Nazwa skrócona */ Imię ojca, imię matki] ?
    >
    > Rozwiąże ktoś moje wątpliwości ? Jak powinienen poprawnie wypełnić te pozycje ?

    Na druku jest przecież wyraźnie zaznaczne że jedna gwiazdka (*) dotyczy
    podmiotów nie będących osobami fizycznymi a dwie gwiazdki (**) osób
    fizycznych. Jestes osobą fizyczną więc kierujesz się opisem przy dwóch
    gwiazdkach.
    A osoba fizyczna nie ma nazwy a imie i nazwisko ;-)
    Firmy nie wymienia sie nigdzie na drukach VAT składanych przez osobę
    fizyczną bo to nie firma jest podatnikiem. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-06-17 11:23:40
    Temat: VAT-R - nazwa czy imie i nazwisko ?
    Od: "Alex" <d...@n...poczta.onet.pl>

[...]

    Pozdrowienia,
    Aleksander.

  • 3. Data: 2004-06-17 12:29:45
    Od: "Alex" <d...@n...poczta.onet.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote:
> [...]

    > Firmy nie wymienia sie nigdzie na drukach VAT składanych przez osobę
    > fizyczną bo to nie firma jest podatnikiem. ;-)

    No tak - dzięki za odpowiedź.

    Czyli nigdzie na dokumentach z/do US nie używam tej "dodatkowej nazwy" ?

    Bo np. w banku przy zakładaniu konta do prowadzenia DG prosili o
    podanie nazwy... i posiadaczem rachunku jest "Nazwa Imię Nazwisko" hmm...

    Trochę zagubiony,
    Alex.

  • 4. Data: 2004-06-17 12:46:04
    Od: Jerzy Wolinski <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Alex wrote:

    > Czyli nigdzie na dokumentach z/do US nie używam tej "dodatkowej nazwy"
    > ?

    Napewno używasz na PIT-5 pole 116. Więcej nie pamiętam - to było tak
    dawno....

  • 5. Data: 2004-06-17 13:35:08
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Również w dokumentach rejestracyjnych NIP.

    Użytkownik "Jerzy Wolinski" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w
    wiadomości news:cas3q5$1vs$1@opal.futuro.pl...

  • 6. Data: 2004-06-17 19:57:54
    Od: "Scout" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alex" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Bo np. w banku przy zakładaniu konta do prowadzenia DG prosili o
    > podanie nazwy... i posiadaczem rachunku jest "Nazwa Imię Nazwisko" hmm...

    na drukach nip podajesz nazwe tylko na 3 stronie druku NIP1, druku NIP5 na 2
    stronie w informacjach dodatkowych. pozostałe druki nip podajesz zawsze
    swoje dane osobowe.

    Na drukach PIT podajesz tylko w miejscu z jakiego tyt, masz dochód.

    Składajac jakiekolwiek pismo do US wystarczy że podasz IM i NAZ. oraz numer
    NIP po nipie nie ma probl. znaleźć podatnika a jesli go nie podasz to
    pisemko moze sobie leżeć nierozpatrzone dopuki sam się o nie nie upomnisz.

    --
    US 1440
    NIP