  • 11. Data: 2007-10-14 15:31:22
    Temat: Re: [VAT] Sprowadzenie auta z Niemiec na DG
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mariucha wrote:

    > Na szczęście osoba która pomagała mi w sprowadzeniu zna perfekt
    > niemiecki i pomoże w napisaniu po niemiecku pisma.
    > Zastanawiam się tylko co tam napisać i na jakie przepisy tam się
    > powołać, polskie, wuropejskie i niemieckie

    Skoro jest taki biegły, to dlaczego załatwił Ci błędną fakturę?

    > Wyegzekwować faktury na kwotę netto raczej mi sie nie uda od komisu,
    > wydaje mi się że szybciej załatwię to poprzez niemiecki US.

    Ooo, komis. Nie znam niemieckich przepisów, ale pewnie
    mogą Cię uraczyć taką niespodzianką jak nasza faktura VAT Marża

    > rozumiesz poprzez stwierdzenie "albo rozliczyć zakup w cenach brutto"?

    Nie chciałbym czegoś namieszać, bo z samochodami może być inaczej,
    więc nic już nie dodam, bo na czytanie teraz ustawy nie mam czasu :-(

  • 12. Data: 2007-10-14 18:46:07
    Od: "mariucha" <...@p...onet.pl>

    > Skoro jest taki biegły, to dlaczego załatwił Ci błędną fakturę?

    Poprostu Niemiec twierdził ze w ich systemie nie ma mojej firmy i wystawił
    fakturę brutto

    > Ooo, komis. Nie znam niemieckich przepisów, ale pewnie
    > mogą Cię uraczyć taką niespodzianką jak nasza faktura VAT Marża

    Dostałem fakturę na pełna kwotę

    > Nie chciałbym czegoś namieszać, bo z samochodami może być inaczej,
    > więc nic już nie dodam, bo na czytanie teraz ustawy nie mam czasu :-(

    A szkoda bo może bys mi pomógł...

  • 13. Data: 2007-10-14 19:58:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mariucha wrote:

    > Poprostu Niemiec twierdził ze w ich systemie nie ma mojej firmy i
    > wystawił fakturę brutto

    I nikt mu nie powiedział, że jest inaczej,
    ani nie przedstawił żadnych argumentów?

    > A szkoda bo może bys mi pomógł...

    Może.
    Ale nie chce mi się studiować przepisów bezcelowo.
    Napisz jaki wybrałeś sposób postępowania,
    a gwarantuję Ci, że znajdzie się kilka osób, żeby wskazać
    braki/niedostatki/uchybienia tego wariantu,
    a może nawet na jakąś podpowiedź trafisz.
    Wiesz, że łatwiej pokrytykować niż napisać coś konstruktywnego :-)

  • 14. Data: 2007-10-15 15:57:12
    Od: "mariucha" <...@p...onet.pl>

> [...]
    > a może nawet na jakąś podpowiedź trafisz.
    > Wiesz, że łatwiej pokrytykować niż napisać coś konstruktywnego :-)

    Osoba która pomagała w sprowadzaniu będzie w ciagu tygodnia w miejscowości
    gdzie kupowałem auto i ma próbować aby wystawili fakturę korygującą. Mam jej
    tylko dostarczyć przetłumaczone na niemiecki zaświadczenie z US o poiadaniu
    NIP EU. Tylko się zastanawiam jak wystawią jej fakture bez mojego podpisu,
    czy w Niemczech jest tak jak u nas że nie trzeba podpisywać faktur?

    Jeżeli to się nie uda, tzn Niemiec już odprowadził podatek do ich urzedu to
    będe musiał występować do ich US o zwrot podatku. Niestety w Polsce musze
    zapłacić vat 22% od kwoty brutto !!!! + oczywiście akcyza, wyszło mi prawie
    14tys zł:(((( Dodatkowo będe wystepować do UC o skorygowanie zapłaconej
    akcyzy.
    Mam nadzieję że w ciagu miesiąca to załatwię. Coraz bardziej kocham naszą
    biurokrację:) A miało byc tak pięknie, jedno okienko do załatwiania takich
    spraw....