  • 1. Data: 2002-01-11 17:12:31
    Temat: VAT a ...kasy fiskalnej nie ma ?
    Od: "artur" <a...@i...pl>

    Powiedzmy ze na ryczalcie przekrocze limit 38,5tys (chyba)i przejde na vat
    ale skoro nie przekrocze 40tysto nie musze instalowac kasy . Wiec co jestem
    vatowcem i nie mam kasy fiiskalnej?

  • 2. Data: 2002-01-11 17:40:01
    Temat: Re: VAT a ...kasy fiskalnej nie ma ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2002, artur wrote:

    >+ Powiedzmy ze na ryczalcie przekrocze limit 38,5tys (chyba)i przejde na vat
    >+ ale skoro nie przekrocze 40tysto nie musze instalowac kasy . Wiec co jestem
    >+ vatowcem i nie mam kasy fiiskalnej?

    Zdaje sie ze rzuciles do jednego worka 3 rzeczy :)
    1. "bycie na ryczalcie"/zasady_ogolne(KPiR)/pelna_ksiegowosc
    2. Bycie VATowcem
    3. "manie kasy" (fiskalnej) :)

    Mniemam ze zasugerowales sie istnieniem limitow :)
    Rzeczywiscie - dla 1. i 2. przekroczenie pewnych
    limitow powoduje konsekwencje, ale to sa rozne i nie
    powiazane limity:
    - VAT jest dosc niski (38 kilkaset tysiecy) i jak
    wleziesz to nie wyeziesz
    - obowiazek przejscia na pelna ksiegowosc jest
    ponad 10 razy wyzszy, do 400kzl/rok mozesz miec
    ryczlt i juz
    Natomiast 3. nic nie ma (na razie i oby tak
    zostalo) wspolnego z kasa: jesli NIE prowadzisz obrotu
    innego niz faktury (mozesz wystawiac faktury osobom
    fizycznym, co oczywiscie nie ma sensu jesli sprzedajesz
    pietruszke).
    Duza firma tez moze byc bez kasy fiskalnej: a po
    co jej do szczescia, jesli np. TYLKO buduje mosty ??

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: ciagle bez polskich wezykow... wybaczcie.

  • 3. Data: 2002-01-12 07:28:03
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > wleziesz to nie wyeziesz
    > - obowiazek przejscia na pelna ksiegowosc jest
    > ponad 10 razy wyzszy, do 400kzl/rok mozesz miec

    No z ta pelna ksiegowoscia to chyba lekka przesada. Zeby nie móc byc
    opodatkowanym ryczaltem i musiec prowadzic PKPiR (a nie pelna ksiegowosc)
    nalezalo przekroczyc obroty 499 460 zl. Natomiast pelna ksiegowosc to 800
    000 EURO.

> [...]
    > innego niz faktury (mozesz wystawiac faktury osobom
    > fizycznym, co oczywiscie nie ma sensu jesli sprzedajesz

    Tutaj tez nie ma znaczenia, czy wystawia sie faktury czy nie, ale czy
    sprzedaje sie w ogóle na rzecz osób fizycznych nie prowadzacych dzialalnosci
    gospodarczej lub prowadzacych ja w formie gospodarstw rolnych. To ze wystawi
    sie fakture nic nie da. Gdy transakcje z osobami fizycznymi npdg sa bardzo
    sporadyczne, a nie chce sie miec kasy fiskalnej to wyjsciem zdaje sie byc
    realizowanie platnosci przez bank (tak do tego podchodza urzedy skarbowe).
    Faktury na rzecz osób npdg wlicza sie obrotów powodujacych obowiazek
    zainstalowania kas rejestrujacych - decydujace jest kto jest nabywca.

    Wybaczamy i pozdrawiamy.

  • 4. Data: 2002-01-12 09:34:14
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Mniemam ze zasugerowales sie

    Tak się zastanawiam, czy dochodzą wszystkie posty do mnie, bo
    odpowiedzi, które czytam trochę nijak się mają do pytania i nie wiem
    teraz czy to co czytałem to już OT? :-)))
    Ile jest postów w tym wątku?

    CEZ

  • 5. Data: 2002-01-12 12:50:43
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pulsar" [...]

> [...]
    > realizowanie platnosci przez bank (tak do tego podchodza urzedy skarbowe).

    Prostym rozwiazaniem jest znalezienie posrednika i "manie"
    obrotu wylacznie z osobani pdg z wyjatkiem prowadzacych dg w formie
    indywidualnego
    gospodarstwa rolnego.

    > Faktury na rzecz osób npdg wlicza sie obrotów powodujacych obowiazek
    > zainstalowania kas rejestrujacych - decydujace jest kto jest nabywca.

    Wlasnie dlatego

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-12 12:54:31
    Od: m...@i...pl (Andrzej Moryson)

    Witam

> [...]
    > pietruszke).
    > Duza firma tez moze byc bez kasy fiskalnej: a po
    > co jej do szczescia, jesli np. TYLKO buduje mosty ??

    Nie wprowadzaj pytajacego w blad , warunkiem instalacji kasy fiskalnej jest
    wysokosc obrotów osiagnietych z osobami fizycznymi. Nie ma zadnego znaczenia
    fakt , ze wystawiasz kazdej osobie fakture.

    Pozdrowienia
    ---
    Andrzej Moryson

  • 7. Data: 2002-01-12 15:53:15
    Od: "artur" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "Andrzej Moryson" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    znaczenia
    > fakt , ze wystawiasz kazdej osobie fakture.

    ....i sie zgubilem ......
    wiec jak w koncu mam te posty rozumiec?
    zalezy mi na prostej odpowiedzi wiec uproszcze pytanie....
    sytuacja jest tak
    prowadze kiosk typu "ruch"
    i sprzedam towaru za kwote przekraczajaca limit wejscia na vat - wiec
    wchodze na vat .
    ale mam w sumie jeszcze 2 miesiace na obowiazek mania kasy fis. Wiec do tej
    pory wpisuje wszystko w ksiazki bo nie mam kasy , tak?
    dzieki za lopatologiczne objasnienie

  • 8. Data: 2002-01-12 16:40:43
    Od: m...@i...pl (Andrzej Moryson)

    Witam

> [...]
    tej
    > pory wpisuje wszystko w ksiazki bo nie mam kasy , tak?

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie kas
    rejestrujących.
    (Dz. U. Nr 151 poz. 1711)

    Podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą , w okresie od dnia 1
    stycznia 2002 r. do dnia 31 grudnia 2002 r. są obowiązani do rozpoczęcia
    ewidencjonowania z dniem przekroczenia kwoty obrotu w wysokości 20 000 zł.

    W przypadku podatników, którzy nie byli obowiązani przed dniem 1 stycznia
    2002 r. do rozpoczęcia ewidencjonowania i jednocześnie nie przekroczyli w
    2001 r. kwoty obrotu, o której mowa , a którzy w trakcie 2002 r. przekroczą
    tę kwotę obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania powstaje po upływie dwóch
    miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym nastąpiło przekroczenie kwoty obrotu w wysokości 40 000 zł z
    działalności.

    Pozdrawiam
    ---
    Andrzej Moryson

  • 9. Data: 2002-01-12 17:08:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jan 2002, Pulsar wrote:
    [...]
    >+ No z ta pelna ksiegowoscia to chyba lekka przesada.

    OK :)

> [...]
    >+ Faktury na rzecz osób npdg wlicza sie obrotów powodujacych obowiazek
    >+ zainstalowania kas rejestrujacych - decydujace jest kto jest nabywca.

    Hm... (mnie akurat nie dotyczy, ale..)
    Czy sugerujesz że kasę należy mieć wskutek przekroczenia
    limitu sprzedaży osobom fizycznym czy w ogóle ??
    Mam na mysli przypadek: firma ma sprzedaż rzędu 200.000, w tym
    10 faktur na OF łącznej wartości 3000. Ma mieć kasę ??

    >+ > PS: ciagle bez polskich wezykow... wybaczcie.
    >+
    >+ Wybaczamy i pozdrawiamy.
    Chwilowo to innym emulatorem, więc z węźykami :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-01-12 17:21:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 12 Jan 2002, Andrzej Moryson wrote:
    [...]
    >+ Nie wprowadzaj pytajacego w blad , warunkiem instalacji kasy fiskalnej jest
    >+ wysokosc obrotów osiagnietych z osobami fizycznymi.

    Nie wiem czemu przed chwilą przeoczyłem tego posta i zadałem
    głupie pytanie (na które odpowiedź jest wyżej).

    Z przeprosinami - Gotfryd