  • 11. Data: 2002-01-14 06:33:04
    Temat: Re: VAT a ...kasy fiskalnej nie ma ?
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > Czy sugerujesz że kasę należy mieć wskutek przekroczenia
    > limitu sprzedaży osobom fizycznym czy w ogóle ??
    > Mam na mysli przypadek: firma ma sprzedaż rzędu 200.000, w tym
    > 10 faktur na OF łącznej wartości 3000. Ma mieć kasę ??

    Nie ma mieć. Niczego takiego nie sugerowałem. Napisałem jednak, że nie ma
    znaczenia czy wystawiasz faktury na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej (stąd ten skrót: osoby fizyczne npdg) czy nie. Bo
    jeśli wystawisz faktury na rzecz osób fizycznych npdg na łączną kwotę np.
    50000 to kasę będziesz musiał zainstalować - czy faktury wystawisz czy nie.
    Decyduje kto jest nabywcą a nie czy wystawisz fakturę czy nie.

  • 12. Data: 2002-01-14 06:33:52
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > ....i sie zgubilem ......
    > wiec jak w koncu mam te posty rozumiec?
    > zalezy mi na prostej odpowiedzi wiec uproszcze pytanie....
    > sytuacja jest tak
    > prowadze kiosk typu "ruch"
    > i sprzedam towaru za kwote przekraczajaca limit wejscia na vat - wiec
    > wchodze na vat .
    > ale mam w sumie jeszcze 2 miesiace na obowiazek mania kasy fis. Wiec do
    tej
    > pory wpisuje wszystko w ksiazki bo nie mam kasy , tak?
    > dzieki za lopatologiczne objasnienie

    Dokładnie tak. Do książki i rejestru VAT.

  • 13. Data: 2002-01-15 07:56:20
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Cezary Farynowski napisał:

    > Tak się zastanawiam, czy dochodzš wszystkie posty do mnie, bo
    > odpowiedzi, które czytam trochę nijak się majš do pytania i nie wiem
    > teraz czy to co czytałem to już OT? :-)))
    > Ile jest postów w tym wštku?
    >
    > CEZ

    To chyba nie tylko Twoj problem. Mnie tez czesto (mimo prawie codziennej
    obecnosci) zdarza sie wpasc w srodek watku.

    --
    Pozdrowienia
    J.