    From: "Pulsar" <p...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a ...kasy fiskalnej nie ma ?
    Date: Sat, 12 Jan 2002 08:28:03 +0100

    > Zdaje sie ze rzuciles do jednego worka 3 rzeczy :)
    > 1. "bycie na ryczalcie"/zasady_ogolne(KPiR)/pelna_ksiegowosc
    > 2. Bycie VATowcem
    > 3. "manie kasy" (fiskalnej) :)
    >
    > Mniemam ze zasugerowales sie istnieniem limitow :)
    > Rzeczywiscie - dla 1. i 2. przekroczenie pewnych
    > limitow powoduje konsekwencje, ale to sa rozne i nie
    > powiazane limity:
    > - VAT jest dosc niski (38 kilkaset tysiecy) i jak
    > wleziesz to nie wyeziesz
    > - obowiazek przejscia na pelna ksiegowosc jest
    > ponad 10 razy wyzszy, do 400kzl/rok mozesz miec
> [...]

    No z ta pelna ksiegowoscia to chyba lekka przesada. Zeby nie móc byc
    opodatkowanym ryczaltem i musiec prowadzic PKPiR (a nie pelna ksiegowosc)
    nalezalo przekroczyc obroty 499 460 zl. Natomiast pelna ksiegowosc to 800
    000 EURO.

    > Natomiast 3. nic nie ma (na razie i oby tak
    > zostalo) wspolnego z kasa: jesli NIE prowadzisz obrotu
    > innego niz faktury (mozesz wystawiac faktury osobom
    > fizycznym, co oczywiscie nie ma sensu jesli sprzedajesz
    > pietruszke).

    Tutaj tez nie ma znaczenia, czy wystawia sie faktury czy nie, ale czy
    sprzedaje sie w ogóle na rzecz osób fizycznych nie prowadzacych dzialalnosci
    gospodarczej lub prowadzacych ja w formie gospodarstw rolnych. To ze wystawi
    sie fakture nic nie da. Gdy transakcje z osobami fizycznymi npdg sa bardzo
    sporadyczne, a nie chce sie miec kasy fiskalnej to wyjsciem zdaje sie byc
    realizowanie platnosci przez bank (tak do tego podchodza urzedy skarbowe).
    Faktury na rzecz osób npdg wlicza sie obrotów powodujacych obowiazek
    zainstalowania kas rejestrujacych - decydujace jest kto jest nabywca.

    Wybaczamy i pozdrawiamy.