    From: m...@i...pl (Andrzej Moryson)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a ...kasy fiskalnej nie ma ?
    Date: 12 Jan 2002 17:40:43 +0100

    Witam

    > ....i sie zgubilem ......
    > wiec jak w koncu mam te posty rozumiec?
    > zalezy mi na prostej odpowiedzi wiec uproszcze pytanie....
    > sytuacja jest tak
    > prowadze kiosk typu "ruch"
    > i sprzedam towaru za kwote przekraczajaca limit wejscia na vat - wiec
    > wchodze na vat .
    > ale mam w sumie jeszcze 2 miesiace na obowiazek mania kasy fis. Wiec do
    tej
    > pory wpisuje wszystko w ksiazki bo nie mam kasy , tak?
    > dzieki za lopatologiczne objasnienie

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie kas
    rejestrujących.
    (Dz. U. Nr 151 poz. 1711)

    Podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą , w okresie od dnia 1
    stycznia 2002 r. do dnia 31 grudnia 2002 r. są obowiązani do rozpoczęcia
    ewidencjonowania z dniem przekroczenia kwoty obrotu w wysokości 20 000 zł.

    W przypadku podatników, którzy nie byli obowiązani przed dniem 1 stycznia
    2002 r. do rozpoczęcia ewidencjonowania i jednocześnie nie przekroczyli w
    2001 r. kwoty obrotu, o której mowa , a którzy w trakcie 2002 r. przekroczą
    tę kwotę obowiązek rozpoczęcia ewidencjonowania powstaje po upływie dwóch
    miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym nastąpiło przekroczenie kwoty obrotu w wysokości 40 000 zł z
    działalności.

    Pozdrawiam
    ---
    Andrzej Moryson