  • 11. Data: 2003-11-17 13:28:15
    Temat: Re: VAT - czy dobrze rozumuje ???
    Od: "januszk.." <s...@p...onet.pl>

    > Kupuje z hurtowni towar za 1234 zl netto. Hurtownia
    > dolicza VAT 22% (271,48 zl) czyli wychodzi brutto: 1505,48 zł.
    > Za tyle kupuje de facto towar. Teraz do tego towaru
    > doliczam - powiedzmy - 20% marzy, czyli: 1806 + 22% VAT-u,
    > czyli: 397,32 zl - to moj doliczony VAT.
    > Odprowadzam do fiskusa roznice, czyli: 397,32-271,48 = 125,84 zl.

    czy to na pewno 20% marży
    1806/1234=?????????????????

  • 12. Data: 2003-11-18 09:34:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Nov 2003, Neko wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >+
    >+ > Ustaliwszy że jak tak będziesz liczył to dostaniesz ew.
    >+ > pochwałę od US ;), a jak odwrotnie - to 30% "kary" plus
    [...]
    >+ Rozumiem ze dobrze licze. To przeciez proste rownanie matematyczne :)

    Co najmniej nie zrozumiałem wartości które prezentowałeś.
    Ale to juź co koledzy wyłożyli :)

    >+ > Nie masz racji z "nic poza tym".
    >+ > Sprawa się komplikuje, jeśli wydarzą ci się:
    >+ > - sprzedaż zwolniona z VAT
    >+
    >+ Co to znaczy? Chyba mi sie tak szybko nie zdarzy bo handluje
    >+ chemia gospodarcza i prasa i zabawkami i... takie tam ;)

    Możesz np. sprzedać jakiś "firmowy", używany sprzęt (ŚT) od
    którego nie odliczyłeś VAT. Stary regał na przykład :)

    >+ > - sprzedaż niepodlegająca pod VAT
    >+
    >+ ???????????

    ...grunt (jeszcze), prawa autorskie (za wyjątkiem licencji
    komputerowych), jakaś wierzytelność (dług),... niby trudno
    znaleźć, ale czy ja wiem...

    >+ > - brak sprzedaży w danym miesiącu.
    >+
    >+ Odpada.

    Acha. Pogratulować :)

    >+ > Po coś w VAT-7 jest ileś-tam rubryk :)
    >+
    >+ Nie wiem. Jeszcze nie widzialem :)

    W każdym US, tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/index.php?wysw=4&sgl=2&dzia
    l=151
    ...i gdzie indziej ;)

    >+ > Możliwe są komplikacje nie dające się ująć w VAT-7 :)
    >+
    >+ Ciekawe jakie? :)

    Zakupy podlegające "proporcji" przy istnieniu kilku uzasadnionych
    i różnych przyczyn "proporcji". Sklep i wartsztat dajmu na to
    i koszty dające się łatwo "przypisać" do każdego z miejsc (ale
    nie dla konkretnych transakcji :), dajmy na to - prąd) a dodatkowo
    koszty "ogólne" (dajmy na to - biuro rachunkowe).

    [...]
    >+ Jaka przykladowa sprzedaz moze byc zwolniona z VAT-u?

    j.w. :), stary regał :)
    A nowe towary i usługi "zwolnione" - wynikają z klasyfikacji...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)