  • 1. Data: 2003-11-15 17:25:42
    Temat: Proszę o pomoc (działalnośc jednoosobowa)
    Od: HOOR<h...@i...pl>

    Proszę o pomoc!
    Mam zamiar założyć jednoosobową działalność gospodarczą. Jestem
    zatrudniony na umowę o pracę i nie chcę z niej rezygnować. Moje
    pytanie to: Jak wygląda składka na ZUS z własnej działalności, jeśli
    mam umowę o racę a moja działalność nie jest w ogóle powiązana z
    pracą, jaką wykonuję na umowę o pracę? I ile będą wynosiły
    miesięczne, minimalne obciążenia mojej działalności? Jak wygląda
    sytuacja z VAT-em? Czy będę mógł go odliczać? Czy będę mógł kupić
    na własną firmę samochód i rozliczać paliwo? Jeśli firma będzie
    zarejestrowana w moim mieszkaniu to czy będę mógł odliczać koszty
    ogrzewania itd.?
    Na początek zamierzam świadczyć usługi kurierskie i graficzne. Czy
    moja działalność może kolidować pod względem prawnym z pracą na
    umowę o pracę??
    Z góry dziękuję za udzieloną pomoc
    Michał

    -> http://usenet.pomocprawna.i

  • 2. Data: 2003-11-15 17:39:38
    Temat: Re: Proszę o pomoc (działalnośc jednoosobowa)
    Od: "januszk.." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HOOR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatrudniony na umowę o pracę i nie chcę z niej rezygnować. Moje
    > pytanie to: Jak wygląda składka na ZUS z własnej działalności, jeśli

    obowiązkowo składka zdrowotna

    > mam umowę o racę a moja działalność nie jest w ogóle powiązana z
    > pracą, jaką wykonuję na umowę o pracę?
    bez znaczenia , jak sądzę

    I ile będą wynosiły
    > miesięczne, minimalne obciążenia mojej działalności?
    minimum zus 137,...

    Jak wygląda
    > sytuacja z VAT-em? Czy będę mógł go odliczać?
    jeśli będziesz vatowcem, tak

    Czy będę mógł kupić
    > na własną firmę samochód i rozliczać paliwo?

    tak

    Jeśli firma będzie
    > zarejestrowana w moim mieszkaniu to czy będę mógł odliczać koszty
    > ogrzewania itd.?
    można proporcjonalnie, ale...

    > Na początek zamierzam świadczyć usługi kurierskie i graficzne. Czy
    > moja działalność może kolidować pod względem prawnym z pracą na
    > umowę o pracę??

    umowa o zakazie konkurencji???

    > Z góry dziękuję za udzieloną pomoc
    > Michał

    januszk..

  • 3. Data: 2003-11-15 21:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Nov 2003, januszk.. wrote:

> [...]
    >+ > zatrudniony na umowę o pracę i nie chcę z niej rezygnować. Moje
    >+ > pytanie to: Jak wygląda składka na ZUS z własnej działalności, jeśli

    Zakładając że miał na myśli pensję minimalną :) z pracy (nie wiemy
    czy ma cały etat, a jak ułamek - to za ile)

    [...]
    >+ I ile będą wynosiły
    >+ > miesięczne, minimalne obciążenia mojej działalności?
    >+ minimum zus 137,...

    ...z czego sporą część "odzyska" :) na koniec roku.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)