  • 1. Data: 2005-03-11 10:29:55
    Temat: VAT na internet, a umowa podpisana z ISP
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    Witam, przedstawie Wam moja sytuacje.

    Podpisalem umowe z moim ISP ponad rok temu, w umowie jest wyraznie
    napisane ze "kwota za abonament
    wynosi 60PLN w tym 7%VAT"
    a dostalem fakture za marzec na kwote 60PLN +22VAT .
    nie zostalem pisemnie poinformowany o tym iz zostalem obciazony kwota z
    podatkiem VAT 22%,
    prowajder takze ankesy wprowadzil odnosnie VAT 22%, ktorego jeszcze nie
    podpisalem, oraz nie odebralem tej faktury ktora byla wystawiona 3marca

    Nie jestem zadowolony z tej uslugi , czy moge na tej podstawie (wystawienia
    faktury abonament z 22VAT) a w umowie mam abonament + 7%, zerwac bez
    problemow umowe?
    jesli potrzebujecie Szanowni Grupowicze blizsez informacje, moge komus
    przeslac kopie umowy czy tez regulaminu,
    Jesli moge tak zrobic, to prosilbym o jakies informacje na co moge sie
    powolac, (jakis dziennik ustaw, czy przepis jakis)
    pozdrawiam serdecznie
    Adam

  • 2. Data: 2005-03-11 10:35:33
    Temat: Re: VAT na internet, a umowa podpisana z ISP
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jesli moge tak zrobic, to prosilbym o jakies informacje na co moge sie
    > powolac, (jakis dziennik ustaw, czy przepis jakis)

    Operator ma 30 dni na wczesniejsze powiadomienie.
    W Twoim przypadku przypuszczam, że powinien wystawić fakture uwzgledniajaca
    15% roznicy w abonamencie, albo neizmienioną kwotę brutto dla os fiz.
    I teraz powinien powiadomić o podwyżce a za miesiąc wystawić droższą.
    Masz pretekst do zerwania umowy.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2005-03-11 10:44:55
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > Masz pretekst do zerwania umowy.
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Witam
    dziekuje za odpowiedz!
    czy moge sie powolac na jakies przepisy odnosnie tego co napisales powyzej?
    poniewaz, pismo ktore zloze u mojego ISP musze jakos uzasadnic
    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2005-03-11 11:00:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > czy moge sie powolac na jakies przepisy odnosnie tego co napisales
    > powyzej? poniewaz, pismo ktore zloze u mojego ISP musze jakos uzasadnic

    Chyba kodeks cywilny, albo inne przepisy regulujące stosunki miedzy
    sprzedawcą a kupującym
    zmiana ceny musi mieć 30 dniowe wypowiedzenie

    Np TPSA nie powiadomiła o zmianie i ludzie wykorzystują to do zerwania
    umowy o neostradę, ale TPSA zawierała umowy na cene netto wiec jest na
    lepszej pozycji od Twojego providera.

  • 5. Data: 2005-03-11 11:06:01
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > lepszej pozycji od Twojego providera.
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    OK,
    dzieki za odpowiedz!
    BTW , fajne fotki na stronie;)
    pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2005-03-11 12:17:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Mar 2005, Adam wrote:

    >+ >> Podpisalem umowe z moim ISP ponad rok temu, w umowie jest wyraznie
    >+ >> napisane ze "kwota za abonament
    >+ >> wynosi 60PLN w tym 7%VAT"
    >+ >> a dostalem fakture za marzec na kwote 60PLN +22VAT .
    [...]
    >+ >> Nie jestem zadowolony z tej uslugi , czy moge na tej podstawie
    >+ >> (wystawienia faktury abonament z 22VAT) a w umowie mam abonament + 7%,
    >+ >> zerwac bez problemow umowe?
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ czy moge sie powolac na jakies przepisy odnosnie tego co napisales powyzej?

    Mi się zdaje iż na ustawę o cenach: tam określono iż cena obejmuje
    wszystkie składniki, w tym VAT.
    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/search.html
    ...wpisać "ustawa o cenach"... :)
    Artykuł 3 :)

    Natomiast zasady wypowiadania to Kodeks Cywilny.
    Jeśli w umowie NIE było zastrzeżenia o sposobie określania cen
    oraz provider NIE dał powiadomień - to IMHO "wystawił się"
    jak poprzednik napisał :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-03-11 12:34:30
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > Jeśli w umowie NIE było zastrzeżenia o sposobie określania cen
    > oraz provider NIE dał powiadomień - to IMHO "wystawił się"

    Witam, oraz dzieki za zainteresowanie ty watkiem;)
    A wiec, prowajder NIE dal pisemnych powiadomien, (pisalo tylko na stronie
    www ze od 1 marca bedzie abonament z stawka vat 22%), ruch nie jest
    automatycznie przekierowywany na strone www, nie bylo tez pisemnych
    powiadomien o adresie strony www ,
    w umowie pisze iz, prowajder moze zmienic stawke abonamentowa Netto za
    porozumieniem stron, takie porozumieniem, ani rzadne pismo w tej sprawie
    takznie NIE mialo miejsca
    .
    pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2005-03-11 13:52:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > www ze od 1 marca bedzie abonament z stawka vat 22%), ruch nie jest
    > automatycznie przekierowywany na strone www, nie bylo tez pisemnych

    nie musiał powiadomić pisemnie, na stronie www wystarczy

  • 9. Data: 2005-03-11 14:01:35
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
> [...]
    >
    > nie musiał powiadomić pisemnie, na stronie www wystarczy
    >

    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    tak , ale powiadomienie na stronie www nie bylo 30 dni przed, nie ma daty na
    stronie,
    nie musze sprawdzac przeciez strony www, nawet nie musialem wiedziec o jej
    istnieniu, moze sie myle ,
    pozdrawiam
    Adam

  • 10. Data: 2005-03-11 20:14:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Mar 2005, Adam wrote:
    [...]
    >+ nie musze sprawdzac przeciez strony www, nawet nie musialem wiedziec o jej
    >+ istnieniu, moze sie myle ,

    Zeznaję iż nie wiem czy w tym przypadku nie ma jakiegoś przepisu
    szczegółowego. Ale na przykład w przypadku banków jest (a na pewno
    był :)) taki przepis - iż wystarczy powiadomić w sposób "publicznie
    dostępny" (nie pamiętam czy musiało być zapisane w umowie *jak*)
    i sporo z banków z tego korzystało - *tylko* wywieszając różne
    dziwne zapiski na tablicach ogłoszeń w oddziałach...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)