  • 1. Data: 2002-12-18 10:57:33
    Temat: VAT od ST po likwidacji DG
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    1-osobowa działalność gospodarcza (KPiR + VAT)
    Wiem już, że trzeba sporządzić dwa różne remanenty: do podatku
    dochodowego bez środków trwałych i do VAT ze środkami. Od tego
    VAT-owskiego trzeba zapłacić podatek VAT. Tylko pytanie jak go wycenić.
    Przejrzałem archiwa tej grupy w googlach i znalazłem 3 różne
    odpowiedzi. Która z nich jest pawdziwa?

    1. Według cen zakupu. Pozornie bzdura, ale znając radosna twórczość
    wiadomego ministerwstwa, to może być prawda.
    2. Według cen księgowych, czyli tego co zostało nieumorzone. A co z
    całkowicie umorzonymi?
    3. Według cen rynkowych. Jaką metodę ustalenia ceny 3 lub 6-letnirgo
    komputera proponujecie? Długie spojrzenie na księżyc?

    Czy ten VAT-owski remanent też trzeba składać w US?

    Jeśli np. rok po zakończeniu DG będę chciał taki ST sprzedać to muszę
    zapłacić od niego podatek dochodowy i złożyć PIT-5. A co z VAT-em?
    Logiczne byłoby, że sprzedaję go bez VAT-u. Czy mam rację?

    I jescze jedno pytanie. Kończąc DG zamykam rachunek bankowy. Zapłata
    VAT (zwłaszcza przy rozlicxzeniu kwartalnym) może wypaść już po
    zamknięciu rachunku. Jak mam ten VAT zapłacić? Gotówką w US czy wpłatą
    na rachunek na poczcie?

  • 2. Data: 2002-12-19 10:08:08
    Temat: Re: VAT od ST po likwidacji DG
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    Czy naprawdę nikt nie potrafi odpowiedzieć???

  • 3. Data: 2002-12-19 13:02:17
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 19-12-2002 11:08, Użytkownik Jureq napisał:
> [...]
    Ustawowo(PTU art.15.3) to ma to być cena przeciętna na danym rynku.
    Praktycznie są to środki mocno używane. Wyceń na tyle za ile byś sam był
    gotów je kupić :-).
    Jakaś bardzo niska wycena mogłaby być podparta opisem opłakanego stanu
    technicznego.

    Wg. ustawy tylko powiadomienie o sporządzeniu.
    Ale pewnie nie zaszkodzi gdy go załączysz.

    Ustawa PTU art.6a pkt.7. Przez 12 miesięcy od dnia w którym powinien być
    sporzadzony spis z natury - jest zwolnienie. Potem to znowy sprzedaż z
    VAT-em.

    Przekazem pocztowym.
    Pozdrawiam, WitoldG.

  • 4. Data: 2002-12-19 17:07:16
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 3. Według cen rynkowych. Jaką metodę ustalenia ceny 3 lub 6-letnirgo
    > komputera proponujecie? Długie spojrzenie na księżyc?

    Albo na na Allegro :)
    http://www.allegro.pl/static/gtext/all/all/2/ca_map.
    php?order=t

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-24 08:43:13
    Od: "halma" <h...@p...wp.pl>

    Najprościej zlikwidować umorzony środek trwały i nie ma sprawy :)
    A.

  • 6. Data: 2002-12-26 20:43:00
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "halma" <h...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Najprościej zlikwidować umorzony środek trwały i nie ma sprawy :)
    > A.

    Oczywiście, a zwłaszcza 6 letni a nawet 3 letni madaje sie bardzo często
    aby go wywalić na śmietnik.

    Sark