  • 1. Data: 2002-04-08 13:52:51
    Temat: koszty up w umowie o dzielo
    Od: "escuola" <e...@w...pl>

    Witajcie Szanowni,
    Pracuje obecnie na umowe o dzielo (w miejscu innym niz miejsce zamieszkania)
    i czy w zwiazku z tym moge wliczyc sobie koszty uzyskania przychodu wg: [[
    Limity Kosztów uzyskania przychodu w 2002 roku dla Zatrudniony w jednym
    zakładzie pracy, położonym w innej miejscowości niż miejsce zamieszkania,
    nie otrzymujący dodatku za rozłąkę - 1443,90zł - info z pit.pl -
    http://www.pit.pl/index10.php3?main=00 ]]

    Czy sume 1443,90 dziele przez 12 i wynik mnoze przez liczbe przepracowanych
    miesiecy?

    A co moge poza tym dorzucic, jakie wydatki, zeby zejsc z podatku, ale juz
    nie "w imie" KUP?
    pozdrawiam
    -escuola-

  • 2. Data: 2002-04-08 18:02:23
    Temat: Re: koszty up w umowie o dzielo
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    escuola wrote:

> [...]
    > miejsce zamieszkania,
    > nie otrzymujący dodatku za rozłąkę - 1443,90zł - info z pit.pl -
    Umowa o dzieło to nie zatrudnienie, żadne przepisy dotyczące stosunku pracy
    nie mają odniesienia do umów o dzieło.
    Nie można "byc zatrudnionym" na umowe o dzieło.

    > Czy sume 1443,90 dziele przez 12 i wynik mnoze przez liczbe
    > przepracowanych miesiecy?

    Przeczytaj cała ustawę. Te koszty ciebie nie dotyczą.

    Dla umowy o dzieło koszty wynoszą 20% kwoty brutto (50% w przypadku
    przeniesienia praw autorskich). I nic ponadto.

    > A co moge poza tym dorzucic, jakie wydatki, zeby zejsc z podatku, ale juz
    > nie "w imie" KUP?
    Nie da się "zejśc z podatku" w umowie o dzieło. Możesz ewentualnie na koniec
    roku odliczyć wydatki na dokształcanie i doskonalenie zawodowe, lub na
    nauke w szkole wyzszej. w 2001 można było jeszcze odliczać wydatki na
    leczenie. Ale już nie na zakup przyrządów i pomocy naukowych. Do tego
    potrzebny jest etat.
    Możesz zrobic jakąs darowiznę na cele charytatywne lub oświatowe.
    Ale żeby sobie cos odliczyc, i tak trzeba te pieniądze wydać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-08 21:29:32
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, Magdalena Woloszyk wrote:

    >+ escuola wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nie mają odniesienia do umów o dzieło.
    >+ Nie można "byc zatrudnionym" na umowe o dzieło.

    ...w całej rozciągłości...
    [...]
    >+ Dla umowy o dzieło koszty wynoszą 20% kwoty brutto (50% w przypadku
    >+ przeniesienia praw autorskich). I nic ponadto.

    W kwestii formalnej: jeśli podatnik jest w stanie UDOKUMENTOWAĆ
    rzeczywiście poniesione koszty związane z wykonaniem umowy
    o dzieło - to NIE MUSI stosować ryczałtu !

    W odróżnieniu od umowy o pracę MOŻNA sobie poodliczać to i owo,
    tyle że nie "dodatkowo" a "zamiast" (ryczałtu) -:)
    Prawda, nie wiem czy i jak dałoby się "ugryźć" zakup komputera
    (ŚT) do "dzieła" - pewnie nie :(
    Ale już np. WYPOŻYCZENIE (z "papierem" wykazującym okres pokrywający
    się z wykonaniem umowy" - IMO bez problemu.
    [...]
    >+ Ale żeby sobie cos odliczyc, i tak trzeba te pieniądze wydać.

    Niewyjątkowo też się zgodzę :)

    Pozdrowienia, Gotfryd