  • 1. Data: 2002-04-04 14:40:37
    Temat: VAT od zakupu środka trwałego
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Jak wpisać rozliczenie VAT z zakupu środka trwałego w KPiR - np. zakup
    komputera:
    czy amortyzuje się wartość netto czy razem z VATem ?

    Z.K.

  • 2. Data: 2002-04-04 14:49:52
    Temat: Re: VAT od zakupu środka trwałego
    Od: Marcin <f...@f...com.pl>

    jezeli masz prawo odliczy c vat to amortyzujesz od wartosci netto.

  • 3. Data: 2002-04-05 08:05:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> wrote in message
    > Jak wpisać rozliczenie VAT z zakupu środka trwałego w KPiR - np. zakup
    > komputera:
    > czy amortyzuje się wartość netto czy razem z VATem ?

    Jesli VAT nie jest kosztem, to w KPiR sie nie pojawi.
    jesli jest, to zwieksza wartosc poczatkowa ST i pojawi sie
    "posrednio" w odpisach amortyzacyjnych.

    To, czy jest kosztem zalezy KTO i CO kupuje.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-04-09 11:26:15
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Jesli VAT nie jest kosztem, to w KPiR sie nie pojawi.
    > jesli jest, to zwieksza wartosc poczatkowa ST i pojawi sie
    > "posrednio" w odpisach amortyzacyjnych.
    >
    > To, czy jest kosztem zalezy KTO i CO kupuje.

    RACZEJ SPRZEDAJE

  • 5. Data: 2002-04-09 20:16:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Apr 2002, Adamski wrote:

> [...]
    >+ > "posrednio" w odpisach amortyzacyjnych.
    >+ >
    >+ > To, czy jest kosztem zalezy KTO i CO kupuje.

    A może JEDNAK jedno i drugie ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-10 06:19:39
    Temat: Re: Re: VAT od zakupu środka trwałego
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-09 22:16, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > A może JEDNAK jedno i drugie ? ;)

    Raczej kto i co kupuje.
    Jeżeli kupuję od nieVATowca, to nie ma VAT naliczonego, czyli nie ma
    sprawy.
    Jeżeli od VATowca, to już tylko moja sutuacja i rodzaj zakupu wpływaja
    na to czy odliczam VAT i amortyzuję wartośc netto czy też nie odliczam
    i VAT ujęty zostaje w amortyzacji.
    A jaki wpływ miałoby to, od kogo kupuję???
    Jakoś nie przychodzi mi do głowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-04-10 07:51:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Apr 2002, Maddy wrote:

    >+ Dnia 02-04-09 22:16, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:
    >+ > On Tue, 9 Apr 2002, Adamski wrote:
    [...i starczy wyliczanki :)...]
    >+ >>+ > Jesli VAT nie jest kosztem, to w KPiR sie nie pojawi.
    [...]
> [...]
    >+ i VAT ujęty zostaje w amortyzacji.
    >+ A jaki wpływ miałoby to, od kogo kupuję???

    "Missconception" :)
    "KTO i CO" to nie to samo co "OD KOGO": jak popatrzyłem na oryginalny
    post to przypomniało mi sie o "strukturach" :)
    Omal sobie kiedyś gęby nie sparzyłem na grupie :), na szczęście
    ujrzawszy w wątku post (czy nawet dwa) z hasłem "struktura zakupów"
    (wtedy to było istotne) chwilę pomyślałem...i siedziałem cicho :)
    No a w tym przypadku byłoby bliżej do "struktury sprzedaży"...

    Jak sprzedam coś na "zw." to zacznie mi się kłopot pt. "nie
    można odliczyć całego VATu", prawda ? :] Czyli zależnie od tego
    CO sprzedaję odliczam albo i mniej odliczam...

    >+ Jakoś nie przychodzi mi do głowy.

    Podejrzewam że "protestant" miał coś podobnego j.w. na myśli :)

    Pozdrowienia, Gotfryd