  • 1. Data: 2004-02-12 12:15:47
    Temat: VAT po 1 maja - ciekawa konkluzja
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam,
    w Rzeczpospolitej jest artykuł na temat opodatkowania VAT-em umów-zleceń.
    Artykuł pomija szereg poważnych komplikacji z tym związanych (zwłaszcza, gdy
    pomyślimy, że nasi zleceniobiorcy mogą nas nieźle pogrążyć, gdy nie dopenią
    wszystkich obowiązków związanych z VAT-em). Najciekawsze jest jednak
    podsumowanie - przytaczam w całości:

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2004-02-12 12:25:54
    Temat: Re: VAT po 1 maja - ciekawa konkluzja
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > w Rzeczpospolitej jest artykuł na temat opodatkowania VAT-em umów-zleceń.

    Jeszcze link:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_040212/
    firma_z_a_9.html

    Pzdr,
    BaLab

  • 3. Data: 2004-02-12 13:49:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, BaLab wrote:

    >+ Witam,
    >+ w Rzeczpospolitej jest artykuł na temat opodatkowania VAT-em umów-zleceń.
    >+ Artykuł pomija szereg poważnych komplikacji z tym związanych

    ...na przykład problem "kto pokryje VAT" przy usługach pełnionych
    dla podmiotów podmiotowo zwolnionych z VAT :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-12 17:56:12
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > ...na przykład problem "kto pokryje VAT" przy usługach pełnionych
    > dla podmiotów podmiotowo zwolnionych z VAT :>
    Wyraznie spadnie cena uslugi - a raczej przychod zleceniobiorcy:-(

    Natomiast zastanawia mnie jedno:

    poniewaz u. o dzielo i u. zlecenia sa to umowy, ktore nie moga miec
    charakteru pracy ciaglej, to rodzi sie pytanie, czy mozna je potraktowac
    jako incydentalne... i wtedy efekt tych umow ma charakter incydentalny wiec
    za ustawa o vat, gdzie okreslone jest, ze dzialalnosc musi miec charakter
    ciagly, podatku placic sie nie bedzie???

    Pozdrawiam
    LG

  • 5. Data: 2004-02-12 18:36:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Łukasz Góralczyk wrote:
    [...]
> [...]
    >+ za ustawa o vat, gdzie okreslone jest, ze dzialalnosc musi miec charakter

    Wystarczy korekta art.5.1.1 przez dopisanie kolejnego "a takze".
    Cóż, będziemy się martwić jak projekt pójdzie do Sejmu :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-15 07:30:45
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za ustawa o vat, gdzie okreslone jest, ze dzialalnosc musi miec charakter
    > ciagly, podatku placic sie nie bedzie???
    Dodam jeszcze jedno pytanie. Czy wykonawaca u. o dzieło dokonując zakupu
    koniecznych materiałów i narzędzi będzie odliczać VAT naliczony w fakturach
    zakupu? Jakoś nie widzę takiego zapisu, chyba, że przeoczyłem.
    WSm

    ---

  • 7. Data: 2004-02-15 08:42:03
    Od: "N." <n...@w...buziaczek.pl>

    Powinni wszystkie umowy o dzieło i zlecenie ozusować - skończyłoby się
    kombinowanie i tracenie przez pracowników, których nie chcą pracodawcy przez
    swoje skąpstwo zatrudnić na umowę o pracę... Oburzyłam się znów... Chodzi mi
    tutaj o umowy dla studentów/uczniów do 26 roku życia. To powinni skasować.
    Bo gdzie młodzi maja zacząć zarabiać na emeryturę? Jak każdy daje im umowę
    taka?

  • 8. Data: 2004-02-15 08:45:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c0nbd4$dlu$1@news.onet.pl>, N. wrote:
    > Powinni wszystkie umowy o dzieło i zlecenie ozusować - skończyłoby się
    > kombinowanie i tracenie przez pracowników, których nie chcą pracodawcy przez
    > swoje skąpstwo zatrudnić na umowę o pracę...

    Aaa, widzę, że Pani to pracownikiem jest? Bo chyba nie ma Pani pojęcia, ile
    pracodawcę kosztuje zatrudnienie.

> [...]
    > Bo gdzie młodzi maja zacząć zarabiać na emeryturę? Jak każdy daje im umowę

    Pani socjalistko, proszę nie myśleć za innych i nie uszczęśliwać obcych
    ludzi na siłę, OK? Ludzie potrafią sami o siebie zadbać.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 9. Data: 2004-02-15 21:14:34
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    .

> [...]
    >
    > Pani socjalistko, proszę nie myśleć za innych i nie uszczęśliwać obcych
    > ludzi na siłę, OK? Ludzie potrafią sami o siebie zadbać.
    Ale pomijajac wydzwiek wypowiedzi poprzedniczki, to praca (rynek, przepisy
    itd...) w Polsce, to jedno wielkie G...:-( A dobry przyklad to proponowana
    ustawa o VAT...

    Pozdrawiam
    LG

  • 10. Data: 2004-02-18 01:28:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Feb 2004, N. wrote:

    >+ Powinni wszystkie umowy o dzieło i zlecenie ozusować - skończyłoby się
    >+ kombinowanie i tracenie przez pracowników, których nie chcą pracodawcy przez
    >+ swoje skąpstwo zatrudnić na umowę o pracę...

    Źle stawiasz sprawę.
    Jeśli przymusisz kogoś do zawarcia umowy na warunkach jakich on
    nie chce - to efekt będzie taki jak wydajność niewolnika.
    Postawisz kogoś z batem nad każdym pracodawcą ?
    Nie, ty doprowadzisz do takiego stanu jaki wystąpił (a częsciowo
    nadal jest) w mieszkaniach: "lepiej trzymać puste niż przy
    TYCH PRZEPISACH się narażać".

    >+ Oburzyłam się znów...

    Rozumiem. Ale nie ma sensu zmieniać nazwy grupy na .polityka :)
    (jest juz taka, tylko poziom merytoryczny nie ten...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)