  • 1. Data: 2004-02-12 10:11:26
    Temat: Re: VAT na dach/dachowke -7/22
    Od: "Krzysztof Olsztyn" <n...@b...pl>

    Witam!
    Moim zdaniem na materiale i tak nie zaoszczędzisz bo i tak wykonawca zapłaci
    22% Vat-u i oczywiście obciąży inwestora, a 7% Vat-u zapłacisz tylko za
    usługę

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-02-12 11:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Krzysztof Olsztyn wrote:

> [...]
    >+ 22% Vat-u i oczywiście obciąży inwestora, a 7% Vat-u zapłacisz tylko za

    Czekaj. To twoim zdaniem inwestor dostanie kwitek na dwie tony cementu,
    dziesięć ton piasku, 4000 cegieł oraz młotek i dwie łopaty połamane
    w ramach wykonywania usługi OSOBNO ?
    Bo jeśli wykonawca jest VATowcem i ON kupi "materiały podstawowe"
    to 22% VAT odliczy (a nie zapłaci !).
    Zeznaję że nie wiem jak się wystawia ostatnio f-ry VAT za usługi
    budowlane, tylko pytam :)

    wKF: dałoby się załatwić odpowiadanie "pod" ?

    [...]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-12 11:25:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Użytkownik "AK /Drake" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Maja racje i nie jest to żadne obchodzenie. Tak się prawidłowo fakturuje
    roboty budowlano-montażowe. Od niepamiętnych czasów (nawet jeszcze przed
    istnieniem VATu). Przecież nie wystawia sie faktury osobno na materiał a
    osobno na robociznę. Na każda cegłe? A jak zamawiam budowe domu pod
    klucz? Ile stron musiałaby miec taka faktura i kto by to spisywał???

    Można. Zawsze było mozna, od początku istnienia VAT.

    Użytkownik Krzysztof Olsztyn napisał:> Witam!
    > Moim zdaniem na materiale i tak nie zaoszczędzisz bo i tak wykonawca
    > zapłaci 22% Vat-u i oczywiście obciąży inwestora, a 7% Vat-u
    > zapłacisz tylko >za usługę

    Moim zdaniem nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz.
    poczynając od podstawowych zasad rozliczania PTU aż do równie
    podstawowej wiedzy o rozliczaniu produkcji budowlano-montazowej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl