  • 1. Data: 2007-04-28 18:08:50
    Temat: Vat a Vat marża przy WNT
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    nurtuje mnie ostatnio pytanie na którę nie mogę znaleźć nigdzie
    odpowiedzi-może szukam w niewłaściwych miejscach.Mianowicie kwestia dotyczy
    VAT, znalazłem w jednej pozycji książkowej info.że można roliczać transakcje
    dot. importu z krajów UE jako WNT, które mogą być rozliczanie na zasadach
    ogólnych i na zasadzie VAT marża.W przypadku, gdy jest otwierana działalność
    gospdarcza, która miałaby polegać na imporcie z krajów UE wiem, że należy
    też wystąpić oprócz NIP o NIP PL i złożyć dokumenty świadczące o tym, że
    transakcje będą objęte VAT od samego początku prowadzonej działalności.Moje
    pytanie brzmi, czy bedąc VAtowcem mogę rozliczać jedne transakcje na
    zasadach ogólnych a inne na zasadzie VAt marża?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie,
    Pozdrawiam
    <M>