  • 1. Data: 2007-04-28 15:28:30
    Temat: jaki jest mechanizm bez faktury
    Od: Ra <...@s...pl>

    Ciekawi mnie jak firmy sobie radzą z rozpisaniem towarów branych z
    hurtowani w przypadku gdy nie wystawiają potem klientom faktur. Nagminne
    np w warsztatach samochodowych. Co ciekawe gosc w grubym kajecie notuje
    dane mojego auta i co było robione, więc jakby jakiś sfrusrtowany
    pracownik go podkablował to mogiła. Czy wystawiają potem jakieś lewe
    faktury z zaniżonymi kwotami ?

  • 2. Data: 2007-04-28 18:52:22
    Temat: Re: jaki jest mechanizm bez faktury
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ra wrote:
    > Ciekawi mnie jak firmy sobie radzą z rozpisaniem towarów branych z
    > hurtowani w przypadku gdy nie wystawiają potem klientom faktur.

    Nie muszą sobie radzić. Nie prowadzą przecież magazynu.

  • 3. Data: 2007-04-28 19:22:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.04.2007 Ra <...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > dane mojego auta i co było robione, więc jakby jakiś sfrusrtowany
    > pracownik go podkablował to mogiła. Czy wystawiają potem jakieś lewe

    1. wystawiają paragon (powinni Ci go co prawda wydać)
    2. nie są zobowiązani do używania kasy fiskalnej (w przypadku warsztatu
    samochodowego jest to co prawda praktycznie niemożliwe w związku z
    'wrześniową' nowelizacją rozporządzenia o KPiR...)
    3. walą na lewo

    Najprawdopodobniej 3. To taka spirala - Państwo za dużo wymaga i bierze, to
    ludzie oszukują. Skarbowi Państwa spadają dochody - potrzebuje więcej, więc
    jeszcze bardziej przykręca śrubę... Jedynym sposobem jest radykalna obniżka
    obciążeń podatkowych i pochodnych (i nie mówię tu wyłącznie o obniżeniu
    stawek, ale przede wszystkim o uproszeczeniu prawa!) wraz ze zwiększoną
    kontrolą podatników. Niestety, dopóki nie znajdzie się prawdziwy mąż stanu,
    to temat jest nie do przeprowadzenia, bo taki scenariusz oznacza
    przejściowy, kilkuletni okres spadku dochodów budżetu, zanim się wszystko
    'wyprostuje'. W perspektywie 4-letniej kadencji - nie do wykonania, więc
    będziemy się w ten korkociąg wkręcali. Jestem bardzo ciekawy, czym to się
    skończy. Na razie jest tak, że nieuczciwi są górą. Jeden warsztat wystawia
    paragony i jest w plecy o podatki, drugi nie wystawia. W Polsce na rynku
    ostaje się ten drugi. Może się to w końcu zmieni. W mojej branży tego
    doświadczam w dokuczliwy sposób, niestety. 3/4 konkurencji podatków nie
    płaci, na ogół w ogóle, nawet nie rejestrują DG. Urzędy skarbowe natomiast
    tępią uczciwych ludzi, którzy się pomylili w deklaracji albo źle
    zinterpretowali jakiś przepis, zamiast zająć się *ewidentną*, kłującą nawet
    laika w oczy, lewizną. Ja już straciłem wiarę, że będzie lepiej.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2007-04-28 19:25:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.04.2007 cef <c...@i...pl> napisał/a:

    > Nie muszą sobie radzić. Nie prowadzą przecież magazynu.

    Ale na 99% procent powinni wydać paragon fiskalny. Nowelizacja
    rozporządzenia z 2006 położyła 'nacisk' w tym wględzie na warsztaty
    samochodowe. Nie mam akurat treści rozporządzenia przy sobie, ale było tam
    coś o sprzedaży części samochodowych i świadczeniu usług, w których te
    części się wykorzystuje.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-04-28 20:00:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:

    > Ale na 99% procent powinni wydać paragon fiskalny. Nowelizacja
    > rozporządzenia z 2006

    I na 99% wydadzą ten paragon osobom świadomym
    nowelizacji rozporządzenia. Ile jest takich osób wśród klientów
    warsztatów samochodowych?

    A swoją drogą jak słyszę przy usłudze w warsztacie,
    że płacę np 200 zł, to żądam faktury. A oni wtedy, że
    jak z fakturą, to muszą VAT doliczyć.
    A ja, że skoro chcą doliczyć tylko VAT,
    to bez faktury muszą uwzględnić
    nie tylko brak VAT, ale też dochodowego czyli powinno być
    jeszcze taniej i jestem skłonny przystać na 150zł.
    Pytanie o właściwy dla warsztatu urząd skarbowy
    często obniża jeszcze stawkę :-)
    Dlatego wybieram raczej takie miejsca gdzie
    mogę naprawić, zapłacić i
    dostać fakturę bez pytania.

  • 6. Data: 2007-04-28 20:18:43
    Od: Ra <...@s...pl>

    cef napisał(a):

    > Nie muszą sobie radzić. Nie prowadzą przecież magazynu.
    ale jak kupują całkiem spore ilości towaru, a znam takich takich, co
    prawda w innej branży, ale jeszcze wykazują straty to chyba ciężko sie
    wytłumaczyc co sie stało z towarem
    no nic tak z ciekawosci się pytałem bo jako etatowiec z nutką zazdrosci
    patrze na szczesliwców mogących rozliczac się wg stawki 19%

  • 7. Data: 2007-04-28 20:25:46
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Ra" <...@s...pl> napisał w wiadomości

    > ale jak kupują całkiem spore ilości towaru, a znam takich
    > takich, co prawda w innej branży, ale jeszcze wykazują straty to
    > chyba ciężko sie wytłumaczyc co sie stało z towarem

    Raczej to się odbywa tak, że nie wprowadza się wszystkich zakupów
    w koszty. Strata generuje się łatwo, bo rośnie udział szeroko
    rozumianych kosztów stałych.

    marekz