  • 1. Data: 2004-06-23 07:41:16
    Temat: Vat -- a umowa
    Od: "majakos0" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Szanowni Grupowicze.
    Korzystam pierwszy raz z tej grupy.
    Mam taki problem.
    Zawarłem umowę na usługę geodezyjna w lutym 2004r. Umowa w treści
    uwzględiała VAT w wysokości 7%. Termin wykonania usługi to 31.5.2004r -a
    więc po zmianie podatku VAT na usługi geodezyjne na 22%.
    Zawarta umowa nie uwzględniała możliwości zmiany podatku VAT - "..... cena
    nie ulegnie zmiany....".
    Po zmianie przepisów (zawarta umowa tego nie przewidywała)faktura powinna
    zawierać VAT w wyskości 22%, w takim przypadku nie będzie ona zgodna z
    zawartą umową. Jeżeli uwzględnie VAT w wyskości 22%, a nie przekroczę
    wartośći brutto kwoty zawartej umowy - będę stratny !
    Owszem można by się starać o aneksowanie umowy, ale nie wiem jaką podać
    podstawę prawną. Podanie ustawy o zmianie podatku VAT może być słabym
    argumentem.
    Proszę o pomoc i sugestie.
    W jaki sposób uragumentować zmianę w umowie, tak aby zmienić wartość
    podatku VAT z 7% na 22% bez straty dla mnie?