  • 1. Data: 2004-06-22 18:42:43
    Temat: VAT - nadplata i nietypowa sytuacja
    Od: "Paweł" <p...@a...net.pl>

    witam

    mam pytanie odnosnie odliczenia pewnej kwoty na zaliczke na podatek VAT

    sprawa wyglada nastepujaco:

    w 2002 nasza firma podpisala sadowe porozumienie ugodowe z inna firma, na
    mocy ktorego zostalo nam umorzone 40% naleznych nam pieniedzy

    wszelkie sprawy sadowe skonczyly sie w roku 2004 i ostatnio dostalismy odpis
    od sedziego komisarza odnosnie zakonczenia postepowania i wynikach koncowych

    i tu moje pytanie, czy moge dokonac na podstawie papieru z sadu odliczenia
    podatku VAT, ktory zaplacilem w momencie wystawiania faktur VAT, za ktore
    40% mi nigdy nie bedzie zaplacone?

    jezeli ktos z Was przerabial podobna sytuacje lub wie jak to rozwiazac, to z
    gory dziekuje za info

    pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2004-06-22 19:27:27
    Temat: Re: VAT - nadplata i nietypowa sytuacja
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Nie możesz - ponieważ podatek VAT nie był nigdy twoim przychodem.

    MooSHEL

  • 3. Data: 2004-06-22 19:36:41
    Od: "Paweł" <p...@a...net.pl>

    > Nie możesz - ponieważ podatek VAT nie był nigdy twoim przychodem.

    a w przypadku gdy go zaplacilem ze swoich pieniedzy?
    gdyz wolalem nie ryzykowac z fiskusem?

    pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2004-06-22 20:02:00
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Oczywście że go zapłaciłeś ze swoich pieniędzy - niestety większość firm tak
    robi :-(((

    Nie ma znaczenia - kosztami podatkowymi są jedynie wierzytelności umorzone
    tej części w jakiej wcześniej były zarachowane jako przychody należne.

  • 5. Data: 2004-06-22 20:18:21
    Temat: nie odliczenie, a zwrot
    Od: "Paweł" <p...@a...net.pl>

    moze napisalem to troche dwuznacznie, a w przypadku, gdy bede chial zwrot
    tej kwoty?

    w koncu ja ja zaplacilem, a kasy za to nie dostalem?

    pozdrawiam
    Pawel