  • 1. Data: 2006-08-09 19:44:29
    Temat: Vat dla klienta z UE
    Od: "Rufio B." <b...@z...tylkodlanews.pl>

    Wystawiłem fakturę dla klienta z UE. Ot, przyszedł, kupił podał swój
    zagraniczny NIP, adres i dane firmy, i poprosił o fakturę. Wystawiłem z
    zerowym VATem.
    Ale przy rozliczaniu miesiąca z ciekawości sprawdziłem że nie ma takiego
    podatnika w unijnej bazie VIES.
    Co teraz zrobić z tą fakturą ?
    Można udawać że nic się nie stało, może nikt tego nigdy nie zauważy. Mogę ją
    wydrukować jeszcze raz z Vatem 22% i też liczyć na to że nikt nie sprawdzi.
    Ale wolałbym znać jakieś rozwiązanie zgodne z prawem.

    Rufio B.

  • 2. Data: 2006-08-10 08:53:54
    Temat: Re: Vat dla klienta z UE
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Rufio B." <b...@z...tylkodlanews.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydrukować jeszcze raz z Vatem 22% i też liczyć na to że nikt nie sprawdzi.
    > Ale wolałbym znać jakieś rozwiązanie zgodne z prawem.

    zgodnie z prawem to musisz doliczyć 22 %
    mało tego - najlepiej od kupujących na miejscu unijnych klientów brać
    oświadczenie, że towar wywiozą z Polski
    najmniej problemów jest jak wysyłasz towar za granice

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-15 23:32:53
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Rufio B." <b...@z...tylkodlanews.pl> wrote in message
> [...]
    > zerowym VATem.
    > Ale przy rozliczaniu miesiąca z ciekawości sprawdziłem że nie ma takiego

    Hmmm... Ja mam nr VAT EU od dawna prowadze dzialalnosc (rozliczalem sie juz
    ze swoim
    urzedem podatkowym), a w bazie:
    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/en/vieshom
    e.htm
    mnie nie ma.
    Wiec IMHO baza nie zawiera WSZYSTKICH wpisow.

    pozdrawiam
    gslabs