  • 1. Data: 2006-08-09 09:03:35
    Temat: jak się liczy ulgę odsetkową
    Od: "anka26" <o...@b...pl>

    Przepraszam z góry za lamerskie pytanie ale proszę o wyjaśnienie jakie
    będzie odliczenie od dochodu/podatku (tego nie wiem) odsetek od kredytu
    zaciągniętego na budowę domu.

    Kredyt zaciągnięto na dokończenie budowy w kwocie 120 000 pln na 30 lat.
    Rata stała miesięczna wynosi oko 660pln w tym chyba około 200pln jest.
    Jak to odliczyć ?
    Czy dobrze kombinuję, ze 12 m-cy razy 200pln odsetek = 2400pln i 19% tego
    czyli 456 pln odliczam od dochodu w PIT D ?

    jesli jest inaczej to prosze łopatologicznie napisac jak to jest.

    a.

  • 2. Data: 2006-08-09 11:14:58
    Temat: Re: jak się liczy ulgę odsetkową
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "anka26" <o...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 19% tego
    > czyli 456 pln odliczam od dochodu w PIT D ?
    >
    > jesli jest inaczej to prosze łopatologicznie napisac jak to

    Całość zapłaconych w danym roku odsetek odliczasz od dochodu
    (czyli przed obliczeniem podatku). Abstrahuję tutaj od wyjątków,
    typu kredyt częściowo na działkę itp.

    marekz

  • 3. Data: 2006-08-09 11:54:11
    Od: "anka26" <o...@b...pl>

    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote in message
    > Użytkownik "anka26" <o...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Całość zapłaconych w danym roku odsetek odliczasz od dochodu
    > (czyli przed obliczeniem podatku). Abstrahuję tutaj od wyjątków,
    > typu kredyt częściowo na działkę itp.

    Dzięki. :)
    Zapytam jeszcze czy budując dom i zaciagając kredyt w kwocie np 100 000 pln
    i chcąc skorzystać z ulgi odsetkowej muszę urzędowi skarbowemu przedstawić
    faktury na materiały i usługi na całe 100 000 pln ? Czy nic nie chcą albo
    chcą jakąś część ?

    a.

  • 4. Data: 2006-08-09 12:22:49
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > przedstawić
    > faktury na materiały i usługi na całe 100 000 pln ? Czy nic nie

    Faktur w ziwiazku z ta ulga nie musisz przedstawiac zadnych. W
    razie czego moze byc tylko przydatne zaswiadczenie z banku o
    wysokosci faktycznie zaplaconych odsetek. Ja jednak nie biore
    takich zaswiadczen co roku, w razie potrzeby wziac mozna w kazdej
    chwili, a po co placic za te zaswiadczenia, skoro moga nie byc
    przydatne. To nie sztuka samemu sobie zsumowac odsetki (faktycznie
    zaplacone w danym roku, a nie dotyczace danego roku).

    marekz