    From: IceManEk <icemanfg@spam_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Vat i kwota 10000euro
    Date: 14 Nov 2004 21:22:58 GMT
    Sender: j...@p...onet.pl@ntwklan-kat-62-233-184-109.devs.futuro.pl

    Witam

    Mam wydaje mi sie ciekawy problem. Mam nadzieje ze pomozecie mi znalezc
    luke w moim rozumowaniu.
    Oto Sytuacja

    Wykonuje usluge na podstawie umowy o dzielo na rzecz osoby prawnej. Usluga
    ta nie podlega zwolnieniu z VAT (wg art 43 i 44ustawy o Vat). Rownoczesnie
    jednak wg art 15 par 3 pkt 3 nie jestem podatnikiem podatku VAT. tu rodzi
    sie pierwsze pytanie. Skoro nie jestem podatnikiem podatku VAT ale wykonuje
    usluge opodatkowana VATem to mam zaplacic podatek czy nie? Podatki placi
    podatnik prawda?A ja nim nie jestem
    Ale idzmy dalej
    Powiedzmy ze w calym roku lacznie z ta umowa o dzielo (ktora stanowi 90%
    mojego przychodu rocznego) przekroczylem kwote 10000euro (ze sprzedazy
    uslug opodatkowanych VATEm - no bo wykonuje na podstawie tej umowy usluge
    ovatowana (pomimo ze nie jestem podatnikiem:) Czy wiec musze zaplacic VAT?
    Na wielu stronach www wyczytalem ze w momencie przekroczenia tej kwoty
    automatycznie trzeba zaplacic VAT. Ale w ustawie o VAT nie ma takiego
    zapisu. Jest tylko art 113 ktory zwalnia podatnikow ktorzy nie przekroczyli
    10000euro z zaplaty VATu. Wnioskowac mozna ze ci ktorzy ta kwote
    przekroczyli musza VAT zaplacic. I moje drugie pytanie. Czy dobrze mysle
    jesli odnosze ten artykul TYLKO do podatnikow VAT? Tzn jezeli ustawa
    wyraznie wskazuje ze wykonujac okreslona czynnosc NIE jestem podatnikiem
    VAT to chyba nawet przekraczajac 10000euro nie musze VATu zaplacic bo
    przeciez ten artykul dotyczy tylko podatnikow "zwalnia sie PODATNIKOW
    ktorzy nie przekroczyli 10000euro...a wiec nie zwalnia sie PODATNIKOW
    ktorzy przekroczyli"
    Dobrze mysle czy nie?

    Bede wdzieczny za pomoc

    Ice