  • 1. Data: 2004-08-23 11:33:24
    Temat: Vat na bilard?
    Od: Juliusz Jezierski <j...@l...pl>

    Przy rejesteracji dzialalnosci pani w okienku zaliczyla udostepnianie
    bilarda do 92.34.z teraz dzwoniac do US na pyt. dotyczace wysokosci podatku
    VAT nie moge otrzymac konkretnej odpowiedzi. Znalazlem cos takiego
    http://1350.spanie.pl/cennik/ wiec domyslam sie ze 7%, ktos moze mnie w tym
    upewnic?

  • 2. Data: 2004-08-23 15:48:45
    Temat: Re: Vat na bilard?
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Uzytkownik "Juliusz Jezierski" <j...@l...pl> napisal w wiadomosci

    > Przy rejesteracji dzialalnosci pani w okienku zaliczyla udostepnianie
    > bilarda do 92.34.z

    Male sprostowanie, to Ty podales taki kod wykonywanej dzialalnosci
    sugerujac sie podpowiedzia pani w okienku.

    > teraz dzwoniac do US na pyt. dotyczace wysokosci podatku
    > VAT nie moge otrzymac konkretnej odpowiedzi. Znalazlem cos takiego
> [...]

    Nie jestem specjalista od klasyfikacji, lecz ksiegowym.
    Zobaczmy po kolei, co mozna znalezc ?

    Do ewidencji dzialalnosci gospodarczej podajemy PKD ( Polska Klasyfikacja
    Dzialalnosci )
    http://klasyfikacje.pl/drzewo.php?&parent=92.34.Z&ba
    za=PKD
    jest tam: 92.34.Z Dzialalnosc rozrywkowa pozostala, gdzie indziej
    niesklasyfikowana
    Pewnie to jest to ?
    ( Poniewaz nie mam oplaconego na tej stronie abonamentu, nie mam mozliwosci
    wyszukania slów kluczowych :( )

    Szukamy teraz w PKWiU, bo ta klasyfikacja jest podstawa ustalenia stawki
    VAT w ustawie.
    92.34.1 Uslugi rozrywkowe pozostale
    92.34.11 Uslugi cyrkowe
    92.34.12 Uslugi zwiazane z dzialalnoscia sal balowych, dyskotek i
    instruktorów tanca
    92.34.13 Uslugi rozrywkowe pozostale, gdzie indziej nie sklasyfikowane

    Kod bedzie chyba ten ostatni ? 92.34.13

    Patrzymy do ustawy VAT - zalacznik nr 3, towary i uslugi wg 7%
    poz. 156 "ex 92.3"
    "Uslugi rozrywkowe pozostale - wylacznie wstep na spektakle,
    koncerty,przedstawienia i imprezy:
    1) w zakresie twórczosci i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU
    92.31.2),
    2) zwiazane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10),
    3) swiadczone przez wesole miasteczka, parki rozrywki i cyrki (PKWiU 92.33
    i 92.34.11)"

    W objasnieniach czytamy:
    "ex - dotyczy tylko danego wyrobu/uslugi z danego grupowania,"

    Wniosek ? Stawka VAT 7% nie wydaje sie byc prawidlowa.
    Mnie 7% na wskazanej przez Ciebie stronie nie przekonalo.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2004-08-23 16:34:45
    Od: el@<e...@i...pl>

    to przykre ale od maja 2004 stawka 22%. Mam to na piśmie z US, bo
    się zwróciłam pismem "o ustalenie"

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-08-23 17:34:46
    Od: Juliusz Jezierski <j...@l...pl>

    Ryszard G. wrote:

    > Wniosek ? Stawka VAT 7% nie wydaje sie byc prawidlowa.
    > Mnie 7% na wskazanej przez Ciebie stronie nie przekonalo.

    Dla mnie lepiej byloby 22% bo juz tak zaczalem liczyc, sprawa dalej
    nie rozwiazana, ale i tak dziekuje bardzo.

  • 5. Data: 2004-08-23 17:45:45
    Od: el@<e...@i...pl>

    i jest rzeczywiście 22.

    -> http://usenet.pomocprawna.info