  • 1. Data: 2007-12-21 07:32:15
    Temat: Vat, odliczenie paliwa itp
    Od: Copied <t...@g...com>

    Witam,
    Mam takie pytanie.
    Potrzebuje auto dostawczo-osobowe srednie (berlingo, kangoo itp)
    Ma miec 4 miejsca (kierowca + 3 pasazerow) i duza przestrzen bagazowa.

    Jakie auto spelnia wymogi podatkowe zeby odliczyc pelny VAT od zakupu auta i
    VAT z paliwa? Bo z tego co wiem, to z jednym rzedem siedzen wszystkie sie
    kwalifikuja, ale z dwoma rzedami??

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-12-21 09:22:00
    Temat: Re: Vat, odliczenie paliwa itp
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Uzytkownik "Copied" <t...@g...com> napisal w wiadomosci news:

    > Jakie auto spelnia wymogi podatkowe zeby odliczyc pelny VAT od zakupu auta
    > VAT z paliwa? Bo z tego co wiem, to z jednym rzedem siedzen wszystkie sie
    > kwalifikuja, ale z dwoma rzedami??

    Tylko pickupy i wyzej.

  • 3. Data: 2007-12-22 17:06:39
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 21 Gru, 08:32, Copied <t...@g...com> wrote:
> [...]
    > VAT z paliwa? Bo z tego co wiem, to z jednym rzedem siedzen wszystkie sie

    Jeżeli auto ma poniżej 3,5t a chciałbyś odliczać VAT od zakupionego
    paliwa, to musi ono spełniac dodatkowe wymagania, które umowżliwiają
    takie odliczenie. Wymagania te sa wymienione w art. 86 ustawy o VAT
    (jezeli mnie pamiec nie myli), a potwierdza to okregowa stacja
    kontroli pojazdów, do ktorej musiałbys sie udac w celu udokumentowania
    spelnienia tych wymagan, chyba ze auto mialo juz wczesniej wpisane to
    w dowod rejestracyjny...wtedy nie ma problemu... mozesz jedynie na
    wszelki wypadek skserowac dowod i przedstawic w urzedzie

  • 4. Data: 2007-12-23 11:42:20
    Od: ciahoo69 <d...@x...wp.pl>

    Wildcat napisał(a):
    > Je?eli auto ma poni?ej 3,5t a chcia?by? odlicza? VAT od zakupionego
    > paliwa, to musi ono spe?niac dodatkowe wymagania, kt?re umow?liwiaj?
    > takie odliczenie. Wymagania te sa wymienione w art. 86 ustawy o VAT

    A ja jeszcze odnosnie plotek n/t ustawy z 19.9.2007 r. o zmianie
    ustawy o podatku od towarów i usług. Byly projekty odnosnie
    zakwalifikowania osobowek do odliczania vat-y po nowym roku, ale
    czytajac ustawe nic takiego nie znalazlem. Coz pomarzyc zawsze mozna
    (:-( .