    From: Wildcat <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Vat, odliczenie paliwa itp
    Date: Sat, 22 Dec 2007 09:06:39 -0800 (PST)

    On 21 Gru, 08:32, Copied <t...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > Mam takie pytanie.
    > Potrzebuje auto dostawczo-osobowe srednie (berlingo, kangoo itp)
    > Ma miec 4 miejsca (kierowca + 3 pasazerow) i duza przestrzen bagazowa.
    >
    > Jakie auto spelnia wymogi podatkowe zeby odliczyc pelny VAT od zakupu auta i
    > VAT z paliwa? Bo z tego co wiem, to z jednym rzedem siedzen wszystkie sie
    > kwalifikuja, ale z dwoma rzedami??
    >
    > pozdrawiam,
    > Marcin

    Jeżeli auto ma poniżej 3,5t a chciałbyś odliczać VAT od zakupionego
    paliwa, to musi ono spełniac dodatkowe wymagania, które umowżliwiają
    takie odliczenie. Wymagania te sa wymienione w art. 86 ustawy o VAT
    (jezeli mnie pamiec nie myli), a potwierdza to okregowa stacja
    kontroli pojazdów, do ktorej musiałbys sie udac w celu udokumentowania
    spelnienia tych wymagan, chyba ze auto mialo juz wczesniej wpisane to
    w dowod rejestracyjny...wtedy nie ma problemu... mozesz jedynie na
    wszelki wypadek skserowac dowod i przedstawic w urzedzie