  • 1. Data: 2005-12-20 08:25:21
    Temat: Vat za listopad
    Od: "retryko" <z...@p...onet.pl>

    Vat za lisopad i deklaracje skladamy do 25.XII ? (27.XII).
    Czemu na onecie podaja inaczej http://firma.onet.pl/

  • 2. Data: 2005-12-20 13:01:12
    Temat: Re: Vat za listopad
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    retryko napisał(a):
    > Vat za lisopad i deklaracje skladamy do 25.XII ? (27.XII).
    > Czemu na onecie podaja inaczej http://firma.onet.pl/

    onetowi nie ufam,
    sprawdź na http://podatki.pl/terminy/

    --
    Krisso

  • 3. Data: 2005-12-21 06:25:46
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "retryko" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Vat za lisopad i deklaracje skladamy do 25.XII ? (27.XII).
    > Czemu na onecie podaja inaczej http://firma.onet.pl/

    Przytaczasz artykuł nawet go dokłądnie nie czytając.
    Przeczytaj jeszcze raz czego dotyczy ten artykuł i zastanów się o co
    pytasz.

  • 4. Data: 2005-12-21 08:59:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005, Jano wrote:

    > Użytkownik "retryko" <z...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Przytaczasz artykuł nawet go dokłądnie nie czytając.

    Czytasz inną stronę. Tak, dokładnie to chciałem powiedzieć ;)

    > Przeczytaj jeszcze raz czego dotyczy ten artykuł i zastanów się o co
    > pytasz.

    Jaki "artykuł" ??
    Ja sobie myślę że retryko miał na myśli tekst "dziś: składamy
    deklarację o podatkuu dochodowym za listopad; upływa
    termin zapłaty zaliczki PD za listopad; składamy deklarację
    VAT za listopad" - który to tekst tam był WCZORAJ !
    Dziś jest nowy dzień i nowa strona :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-22 07:18:53
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]
    > termin zapłaty zaliczki PD za listopad; składamy deklarację
    > VAT za listopad" - który to tekst tam był WCZORAJ !

    Myślę Gotfrydzie że mimo nowego dnia i nowej strony ten artykuł nadal tam
    jest

    A skoro retyko zapodał:
    Vat za lisopad i deklaracje skladamy do 25.XII ? (27.XII).
    Czemu na onecie podaja inaczej http://firma.onet.pl/

    to myślę że miał na myśli poniższe (z 14.12) a tam nic nie ma o VAT ale
    jest o innym terminie niż 25.XII (sory za przydługi cytat):

    *********
    Zaliczka za listopad - deklaracja normalnie, wpłata podwójna
    14.12.05

    Pytanie:
    Jak to jest z tą podwójną zaliczką za listopad. Czy ją należy gdzieś
    wykazać w deklaracji czy tylko wpłacić? Czy są jakieś różnice pomiędzy
    ryczałtowcami a płacącymi podatek na zasadach ogólnych?

    Odpowiedź:
    Zgodnie z art. 44 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    podatnicy podatku dochodowego uzyskujący dochody z działalności
    gospodarczej, a także z najmu i dzierżawy uiszczają zaliczki miesięczne za
    okres od stycznia do listopada w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za
    miesiąc poprzedni. Natomiast zaliczkę za grudzień, w wysokości należnej za
    listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia. W terminach płatności
    zaliczek za miesiące od stycznia do listopada podatnicy są obowiązani
    składać urzędom skarbowym deklaracje o wysokości dochodu osiągniętego od
    początku roku. Powyższe zasady dotyczą podatników składających deklaracje
    PIT-5 oraz PIT-5L.

    Tak więc, jeżeli należna zaliczka na podatek dochodowy za miesiąc listopad
    2005 r. wynosi 1.500,00 zł to do urzędu skarbowego jesteśmy zobowiązani
    odprowadzić zaliczkę w podwójnej wysokości tj. 3.000,00 zł (jest to
    podatek za miesiąc listopad i grudzień 2005 r.) w terminie do 20 grudnia
    2005 r. wraz ze złożeniem deklaracji PIT-5 (PIT-5L). W związku z powyższym
    nie płacimy już zaliczki w styczniu 2006 r. za grudzień 2005 r.

    Uwaga: Podwójna zaliczka nie jest wykazywana w deklaracji za listopad, a
    ostateczne rozliczenie wpłaconych zaliczek podatkowych następuje do końca
    miesiąca kwietnia 2006 r. w rozliczeniu rocznym.

    Zaliczki na podatek dochodowy w formie uproszczonej

    Podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej mogą, bez
    obowiązku składania deklaracji miesięcznych, wpłacać zaliczki miesięczne w
    danym roku podatkowym w uproszczonej formie w wysokości 1/12 kwoty
    obliczonej, przy zastosowaniu skali podatkowej obowiązującej w danym roku
    podatkowym, od dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej
    wykazanego w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej
    straty) lub w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej
    straty) z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem
    liniowym, złożonym:

    1) w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy albo

    2) w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy o dwa lata - jeżeli
    w zeznaniu podatnicy nie wykazali dochodu z pozarolniczej działalności
    gospodarczej albo wykazali dochód w wysokości nieprzekraczającej 2.790 zł;
    jeżeli również w tym zeznaniu podatnicy nie wykazali dochodu z
    pozarolniczej działalności gospodarczej albo wykazali dochód z tego źródła
    w wysokości nieprzekraczającej 2.790 zł, nie są możliwe wpłaty zaliczek w
    uproszczonej formie.

    Podatnicy, którzy wybrali uproszczoną formę wpłacania zaliczek, są
    obowiązani:

    1) do dnia 20 lutego roku podatkowego, w którym po raz pierwszy wybrali
    uproszczoną formę wpłacania zaliczek, zawiadomić w formie pisemnej
    właściwego naczelnika urzędu skarbowego o wyborze tej formy,

    2) stosować uproszczoną formę wpłacania zaliczek przez cały rok podatkowy,

    3) wpłacać zaliczki w terminach określonych w art. 44 ust. 6 ustawy o
    pdof, a mianowicie zaliczki miesięczne za okres od stycznia do listopada
    podatnik wpłaca w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc
    poprzedni. Natomiast zaliczkę za grudzień, w wysokości należnej za
    listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia,

    4) dokonać rozliczenia podatku za rok podatkowy.

    Zawiadomienie dotyczy również lat następnych, chyba że podatnik, w
    terminie do dnia 20 lutego roku podatkowego, zawiadomi w formie pisemnej
    właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z uproszczonej formy
    wpłacania zaliczek.

    W praktyce wybór uproszonej formy wpłacania zaliczek oznacza:

    - brak obowiązku składania co miesiąc deklaracji PIT-5 (PIT-5L),

    - co miesiąc płacona jest taka sama kwotę zaliczki,

    - podatek należny rozliczany jest dopiero w zeznaniu rocznym.

    Warunkiem zasadniczym jest jednak złożenie w urzędzie skarbowym stosownego
    wniosku do 20 lutego 2006 r.

    Uwaga: Przepisy dotyczące uproszczonej formy wpłacania zaliczek nie mają
    zastosowania do podatników, którzy po raz pierwszy podjęli działalność w
    roku podatkowym albo w roku poprzedzającym rok podatkowy.

    Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych a wpłata zaliczek na podatek

    Podatnicy opodatkowani ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych są
    obowiązani za każdy miesiąc obliczać ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych i wpłacać go na rachunek urzędu skarbowego w terminie do
    dnia 20 następnego miesiąca, a za miesiąc grudzień - w terminie złożenia
    zeznania (PIT-28), tj. do 31 stycznia następnego roku.

    Podatnicy, których otrzymane przychody z działalności prowadzonej
    samodzielnie albo przychody spółki - w roku poprzedzającym rok podatkowy -
    nie przekroczyły kwoty stanowiącej równowartość 25.000 euro mogą obliczać
    ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i wpłacać go na rachunek urzędu
    skarbowego w terminie do dnia 20 następnego miesiąca po upływie kwartału,
    za który ryczałt ma być opłacony, a za ostatni kwartał roku podatkowego -
    w terminie złożenia zeznania.

    Podatnicy, którzy wybrali opłacanie ryczałtu co kwartał, są obowiązani do
    dnia 20 stycznia roku podatkowego zawiadomić o tym naczelnika urzędu
    skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika. Jeżeli do
    dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji
    działalności gospodarczej, nie dokonał wyboru innej formy opodatkowania
    lub nie zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego o zaprzestaniu opłacania
    ryczałtu co kwartał, uważa się, że nadal opłaca ryczałt w ten sposób.

    Podsumowując, podatnicy płacący podatek na zasadach ogólnych, co do
    zasady, wpłacają zaliczkę na podatek dochodowy za miesiąc grudzień 2005 r.
    w terminie do 20 grudnia 2005 r. (wraz z zaliczką i deklaracją za miesiąc
    listopad 2005r.), natomiast rozliczają ją w zeznaniu rocznym do końca
    kwietnia 2006 r. Z kolei tzw. ryczałtowcy wpłacają zaliczkę podatku za
    grudzień 2005 r. do 31 stycznia 2006 r. w terminie założenia zeznawania
    PIT-28.

    (E.I.)

  • 6. Data: 2005-12-22 07:44:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jano wrote:
    > Myślę Gotfrydzie że mimo nowego dnia i nowej strony ten artykuł nadal
    > tam jest

    Nie ma i nie było żadnego artykułu.
    Była notka na tej stronie z podanym
    błędnym terminem rozliczenia VAT za listopad.

    Nie wiem po co ten cytat, skoro
    nic tamn nie ma o terminie VAT.

  • 7. Data: 2005-12-22 08:21:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2005, Jano wrote:

    > Myślę Gotfrydzie że mimo nowego dnia i nowej strony ten artykuł nadal tam
    > jest

    Ja mam zdecydowanie inną stronę. I żadnego artykułu.

    > A skoro retyko zapodał:
    > Vat za lisopad i deklaracje skladamy do 25.XII ? (27.XII).
    > Czemu na onecie podaja inaczej http://firma.onet.pl/

    ...i dokładnie tak było.
    W miejscu w którym dziś są już tylko "parametry" (po prawej
    stronie), tam z dnia na dzień zmieniają się informacje
    bieżące.
    Niestety nie zapisałem kopii na dysku :|

    > to myślę że miał na myśli poniższe (z 14.12) a tam nic nie ma o VAT

    ...toż tłumaczę że mogł mieć na myśli tylko coś gdzie BYŁO coś
    o VAT !! A było bo sam z wrażenia zajrzałem.

    > Zaliczka za listopad - deklaracja normalnie, wpłata podwójna

    To jest link:
    http://firma.onet.pl/aae
    ...rozwijający się na:
    http://firma.onet.pl/1300933,eksperci.html

    ... a retryko pisał wyraźnie o stronie *głównej* portalu !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)